Gå til innhold

Te til en ettåring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer så fælt på om mini kan få te? Han er helt VILL når jeg finner frem tekoppen, står ved beina mine og gaper opp det kjevene klarer... Hehe.... Har jo gitt ham noen teskjeer innimellom, ellers ville han ikke visst at te er godt! ;p Lurer på om te kan være farlig....

Veit jo at det inneholder teein, er det farlig for barn?

Har oxo gitt han 50/50 te og melk en gang, og den flaska gikk ned på høykant..... Men ikke mye seff, siden jeg er skeptisk....

Noen som veit her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å gi nypete, eller annen te uten koffein, til min pode innimellom, han er 3,5 nå, men han har fått te fra han var omtrent 1 år. Han og elsker te, og jeg ser ingen grunn til å nekte han det!

Skrevet

kamille te er genialt om kvelden, da blir de trøtt og god:) jeg kjøper ekstrakt på helsekosten:)

Skrevet

Min fekk fenikkelte frå han var 2 uker! Berre ei ts før amming då. Men det fungerte supert på kolikksmertene. Elles får du kjøpt mange te-typar på helsekost som er reine frukttear uten koffein.

Skrevet

Hei, har du forsøkt rooihbush te? Det er helt uten koffein (eller tein), og er stappfullt av antioksidanter.

Rooibush te er heller ikke så bitter, og kan oppleves som litt søt selv uten sukker.

Jeg bruker å gi Roohibush te til min datter på snart 4 år, og ville ikke vært redd for å gi en klunk til en ettåring heller.

 

De finnes også i forskjellige smaker hvis du går på kaffe/te-sjapper:-)

Skrevet

Hei, te er sunt, så det er sikkert ok. Men du bør holde deg unna teer med koffein og tein. Så Rooibush er kjempebra, de inneholder ingenting av det. Enkelte urte-teer kan være kraftig kost for kroppen, så der hadde jeg vært mer forsiktig, bortsett fra de som du ser blir anbefalt for barn, f.eks fennikel-te som brukes v kolikk, som en over her skrev.

Skrevet

Hos oss får ikke 2-åringen te.

Men når vi drikker te, så lager vi også "te" til henne. Hun får te-kopp med litt saft eller juice. Deretter heller jeg oppi tevann og rører rundt med teskje. Sjekker at temperaturen er ok og serverer sammen med vår te. For henne smaker det himmelsk, og hun er med i det gode teselskap... :)

Skrevet

Hei!

 

Tusen takk for nyttige tips og innspill! :)

*helsekost neste* Hehehe....

Men hvor finner jeg den Roohis-teen eller hva dere kalte den?

Gullfisk hjerne på navn asså! ;p

 

Kramis!

Skrevet

Har gitt te til dattern vår siden hun var 7 mnd vi (begynte med noen teskjeer da). Hun elsker te, både med melk og sukker og grønn te.

Det er jo tross alt snakk om litt i en kopp og ikke en diger kanne helt alene, ser ikke helt hysteriet rundt dette, men så er det hva man er vant med der man bor.

 

Skrevet

Mente ikke virke hysterisk... Hehe...

Men visste virkelig ikke om det var bra eller "farlig" for en ettåring å få te... :P Tenkte på allergier og slikt, hadde blitt ille deppa om te f.eks hadde vært på linje med honning og jeg ukritisk hadde gitt mini en flaske... :s

Men da får han 50/50 te/melk fra nå av! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...