Tweak Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg har av alle ting lyst på fårepølse på knekkebrød... Har lyst på noe salt! Meeen så tør jeg ikke spise spekemat som ikke er varmebehandlet... Det jeg lurer på er om jeg kan putte en pakke fårepølse i -80 fryseren på jobben og la den ligge der over natten, evt. lenger. Hva tror dere jenter? Kanskje jeg skal gjøre det samme med fenalåret når julen nærmer seg, he he.
Mia29 Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Du kan sjekke med matportalen.no eller evt. folkehelsa. Normalt hjelper det ikke å frysebehandle kjøttet for å bli kvitt listeria, men jeg vet ikke hvilke grenser man da tar utgangspunkt i. Minus 80 er jo kaldere enn det de fleste av oss har tilgang på. Jeg ville ikke tatt sjansen uten å sjekke med fagfolk i alle fall. Kanskje du kan sjekke med føden på sykehuset ditt og få dem til å sjekke med mikrobiologen på sykehuset. De bør også ha peiling på listeria.
Qvinde Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Beklager, men det har ingenting å si når det gjelder listeria. Det er kun parasitten Toxoplasma som dør ved frysing, men når det gjelder listeria må nok kjøttet varmebehandles før inntak. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå