Gå til innhold

Når fylle ut permisjonspapirer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte bare på når det er vanlig å fylle ut papirer til arbeidsgiver for søknad om permisjon?

Er det noe mer enn papirer til arbeidsgiver som skal fylles ut? Tenker da på NAV.

Tusen takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal levere til NAV ja. Og det burde du ikke gjøre før i uke 26 og utover. Min jordmor fortalte meg nemlig at sender man dem inn før kan det hende at du får dem i retur igjen.

Skrevet

Er det forresten egne papirer som skal til arbeidsgiver? Og hvor finner jeg disse?:)

Skrevet

Heihei!

Både NAV og arb.giver skal ha søknader om permisjon! :)

NAV sa til meg at de tar søknader fra man har to måneder igjen. :)

Noen arbeidsgivere har egne skjemaer for dette i personalhåndboka eller lignende, men det er bare til å rable på et ark at du skal ha permisjon fra da til da, og at fedrekvoten skal avvikles da og da. Veit ikke hvorfor de vil vite om fedrekvoten, men det ville vaffal min arbeidsgiver vite når mini kom...

Håper dere blei klokere! :D Hehe....

Skrevet

Takk for alle svar.

Da har jeg fortsatt god tid på meg. Er 21 uker nå.

Skrevet

Jeg venter til jeg får bekreftelse på keisersnittdatoen skriftlig, da kan man nemlig sende inn den som "termindato" på søknaden til nav og få permisjon fra tre uker før den datoen. Da slipper man gå glipp av noe permisjon fordi ungen kommer før termin...

På min jobb har arbeidsgiver egne skjema om avvikling av permisjon og evt tidskonto, så bare spør på jobb du.

Skrevet

På nav.no er det en egen side for barn og familierelaterte spørsmål. Der finner dere mye nyttig om permisjon og annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...