Gå til innhold

Jeg skal bli bestemor!


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg telefon fra eldstedattera på 20, jeg skal bli mormor... Rekker heldigvis å bikke 40 selv før det skjer, men jeg synes det er litt vel tidlig... Hun har hatt samme kjærste/samboer/forlovede i fire år nå da, så hun blir heldigvis ikke alene om ansvaret... Men tror hu hadde grua seg litt til å fortelle om det. Først ringte de hans foreldre, de har visst bare venta på at første barnebarnet skulle komme, så var det min tur, og så sparte hu faren sin til slutt... Jaja, jeg blir hvertfall en ganske ung og sprek bestemor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Og velkommen etter. Vi begynner å bli noen bestemødre med attpåklatter på dib nå.

 

Hilsen ei annen bestemor

Skrevet

Jeg har ikke engang en attpåklatt jeg da... Datt innom her etter et googlesøk for et år eller to siden... Hadde vel noe med bryllup å gjøre tro, også ble jeg her pga mine&dine barnforumet:) Og siden jeg er langtidssykemeldt har jeg jo forferdelig god tid, så da leser jeg selvfølgelig på skravle, krangle og anonym også... Også er jeg jo da litt oppdatert på babyfronten nå når barnebarnet kommer... Selv om hun har sagt at hun skulle vente noen år til, så kom det jo ikke som noen bombe da, i og med at hun er såpass etablert... Mye som har forandret seg siden jeg fikk tredje-og sistemann for 14 år siden gitt...

Skrevet

Gratulerer =o) Jeg ble farmor for 9 mnd siden, og det er STORT å holde sitt eget lille barnebarn; barn av barnet ditt, i armene.

Har nettopp hatt besøk av gullet, og ser henne dessverre meget sjeldent pga avstanden, men hjertet mitt er alltid der hun er.

=o)

 

Det er artig å se familielikheten i et barnebarn. Hvem barnet ligner på, og at det er trekk fra begge sider.Både på hans og hennes side.

 

Jeg har selvsagt verdens søteste barnebarn, men jeg er sikker på at ditt kommer til å bli det i dine øyne også.

Lilletuppen "min" (farmor sin øyesten) er iallefall en nydelig liten skjønnhet. Blir og god...uff, savner henne nå kjenner jeg,,,

 

 

 

Skrevet

Har ikke helt kommet meg over sjokket enda, men jeg blir nok rimelig på tuppa innen h*n er på plass:) Dessverre så bor dattern min et stykke unna, men 2-3 timer er jo ikke all verden... Hehe, har ikke fortalt det til samboern min ennå, måtte liksom fordøye det litt selv først, og hun ringte ganske sent i kveld, lurer på hva han synes om å bo sammen med en bestemor:)

Skrevet

Bestemødre er de aller beste å bo sammen med ;o)

Det synes min mann iallefall...

Skrevet

Så bra:) Særlig siden gubben er et par år yngre enn meg, han blir straks 38... Men han er glad i unger da, han vil bare ikke ha flere selv, vi har fem til sammen... Jeg kan ikke få flere etter sistemann heller jeg da, pga helsa. Så sånn sett blir det kos med en liten vi kan låne litt:)

Skrevet

Det går helt sikkert bra. Og onkler og tanter vil bli overlykkelige over å holde babyen. Iallefall føler mine unger det sånn. Lilleonkel er bare litt under 3 år, så han skjønner det ikke helt.

 

Lykke til med barnebarn =o)

Jeg har også ei datter på 20,- og hvem vet? Kanskje jeg blir mormor før jeg vet ordet av det.

=o)

 

 

Skrevet

Tror nok hun fikser det bra, hun må ha vært verdens greieste å ha med å gjøre som fjortis, og har bodd hjemmefra siden hun begynte på videregående. Har funnet seg en kjempegrei odelsgutt:)

Og jeg er glad jeg skal bli mormor, hvertfall etter å ha lest her inne om alle de forferdelige svigermødrene... Og jeg synes jo det er fint at foreldrene mine får oppleve dette, mine oldeforeldre døde før jeg ble født, det samme gjorde både morfar og farfar... Dette lille gullet får jo et sett med farmor og farfar, morfar med ny samboer, og meg med ny samboer, et sett med oldeforeldre hos meg, oldemor på eksens side, og sikkert noen oldeforeldre på svigersønnens side, han har unge foreldre han også:) I tillegg får h*n tre "ekte" tanter/onkler og 4 steonkler... Blir en skikkelig gavehaug under juletreet neste år:)

Skrevet

Gratulerer :-) Det blir sikkert kjempekoselig å bli mormor.

Min eldste datter er 19 år og har hatt samme kjæreste i 3 år, så det kan fort skje her også. Jeg håper det blir en stund til det skjer, for jeg har en baby på 4 mnd.

Skrevet

Takk:) Det er fort gjort ja, mi skulle jo vente hu... Håper bare det ikke "smitter" over på hu på snart 18, hu har nemlig vært langt mindre stabil, så hu bør hvertfall vente en stund til...

Skrevet

jeg er 20 og vi fikk vår første for 2mnd siden. mamma ble også sjokket i starten, men nå er hun kjempeglad for å ha blitt "mommo" og koser seg masse med "lillegullet" sitt. hun er 49år.

 

hun vet vi begge er ordentlige og ansvarsfulle foreldre, og har sett hvordan vi takler ansvaret så langt, så hun er ikke bekymret. er mer dette med utdanning foreldrene våre tenker på. men pappan er under høyere utdanning og jeg starter neste høst, så dette går så fint så.

 

gratulerer :)

Skrevet

Takk:) Jeg var jo 19 da jeg fikk henne, var gift, og vi hadde kjøpt hus, men utdannelse tok jeg ikke før mange år etterpå. Bodde på landet, og der var det jo helt vanlig at mor gikk hjemme, der var det få jobber, men billige hus, så vi klarte oss jo greit med en inntekt. Husker jeg den gangen ønsket at vi som ikke hadde barnehageplass kunne fått noen kroner også, det tok noen år før kontantstøtta kom... Den hadde vært kjekk å ha den gangen også, eneste inntekten jeg hadde var barnetrygda...

Skrevet

Gratulerer så mye.

Du vil se at dette nurket vil spise opp hele deg.Du vil bli så betatt at du ikke tenker klart.Du vil oppleve noe helt utrolig.

Gled deg masse.Dette er det største man opplever som mamma.Å få barnebarn :)

 

Hilsen enda en bestemor.

Skrevet

Takk til deg også:) Gleder meg allerede.. Har prata mer med henne i dag, og det som er kjipt er at hu ikke har termin før i mai, og det er jo fryktelig lenge til da...

Skrevet

der ser du, og dere klarte dere vel bra? går så fint skal du se. blir nok en stor glede å bli bestemor. barna dine virker mye mindre for deg enn de egentlig er;) 20 år er jo ungt å bli mor, men man klarer det man vil. blir en ung og sprek bestemor du.

 

hilsen NN 08:25

Skrevet

Tror det skal bli bra jeg:) Synd hun bor såpass langt unna bare... Samboern hennes gleder seg også, hvertfall nå som han har kommet over det første sjokket;)

 

Lykke til med nurket ditt også:)

Skrevet

Gratulerer!!! Har skjønt at det er spennende med barnebarn, mine foreldre ble veldig glade da jeg fortalte de om graviditeten.

 

Du ble jo en ung mor selv? Du var jo på henens alder, så da har dere vel nok å snakke om? :) Sikkert godt for henne å ha din støtte og din erfaring med å bli mor som 20åring.

 

Masse lykke til :)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Faren min er 43år og bestefar ;)

Jeg selv er 22år, og syns ikke det er så tidlig.

Det er bra hun har en mann :)

Jeg er selv alene, så kan skrive under på at det ikke er så lett gitt.

Skrevet

Gratulerer så mye;-) Det blir nok kjempe stas.

 

Jeg har tenkt litt på dette selv i det siste. Hehe;-) Det er maaange år til jeg blir mormor/farmor selv regner jeg med (Eldste er jo bare 5) hehe;-)

Men jeg har tenkt på hvor stolt jeg kommer til å bli når de gifter seg, får barn osv. Tror barna mine kommer til å bli ganske flau over meg oppover i oppveksten, for jeg griner jo bare ved tanken... Lettrørt ja!!

Skrevet

Takk til dere siste her:) Tror det blir noen lange måneder å vente... Driver og skravler med henne på msn nå, og jeg tror jeg skal jobbe litt for at de skal flytte nærmere når samboern hennes er ferdig som lærling:)

Skrevet

Så koselig :)

Det er viktig med familie, jeg flyttet tilbake til hjembyen når jeg ventet dattera mi.

Alle bor her untagen mora mi, men hun er på besøk nå, det er så hyggelig :)

Nå sitter jeg alene mens dattera mi er med bestemor og tante til oldemor :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...