Gå til innhold

Sykemelding pga kvalme,oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk den berømte svangerskapskvalmen slått mot meg tirsdag...kastet opp på jobb og måtte hjem. Fikk så 3 dagers sykemelding hos legen.. Men er fortsatt ikke bra... Får håpe jeg får noen flere dager...virker nesten som de er redde for å skrive for mange dager....

Aller mest vil jeg jo bli frisk...men blir drtgt hvis jeg må fly til legen hver 3 dag for å ordne ny sykemelding...

Noen flere som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kvalmen forsvinner plutselig like raskt som den kom..

men snakk med legen om det. helst sykemelder de bare for noen dager av gangen.

-det finnes en medisin som leger kan skrive ut til deg, noe kvalmedempende.. kanskje det hadde vært verdt et forsøk i stedenfor sykemelding?

Skrevet

Min lege sykemeldte meg i uker om gangen, med beskjed om at ble jeg bedre skulle jeg ringe henne så kunne hun friskmelde meg. Det finnes piller, men doktordamen min synes ikke noe om å putte piller i gapet mot noe som er helt naturlig og som forteller deg at du skal ta det litt med ro.

Hadde jeg kastet opp mye hadde det vært en annen sak, men nå ble jeg altså plaget med kvalme mer enn oppkast. Jeg holdt på i 11 - 12 uker, så skulle jeg flydd til legen hver 3. dag hadde jeg blitt rimelig sur tror jeg ;-)

Skrevet

Jeg hadde hyperemesis gravidarum i mitt forrige svangerskap, og det varte til jeg var 6,5mnd på vei..nå er jeg gravid igjen, og ikke like kvalm denne gangen, spyr bare et par ganger i uka nå, men er konstant uvel, og det kjennes ut som jeg er fyllesjuk døgnet rundt. Jeg får for 2 uker i slengen med 50% sykemelding. Jobber vanligvis fra 08-16, men nå fra 10-14, det er fortsatt lange dager for meg til tider, men ihvertfall mye bedre en fulle dager..

Lykke til! Håper du slipper å gå sånn lenge.. det er forferdelig!

Skrevet

Hei!

Jeg var hos legen forrige uke på grunn av oppkast.. har gått ned 4 kg. Han sykmeldte meg i 2,5 uke...så ble sykemeldt ut 1 trimester...

Skrevet

jeg har vært kvalm og uvell og spydd masse i en måned nå.. har måttet gå hjem fra jobb flere ganger til min og min arbeidsgivers frustrasjon. så var til legen idag, å ble sykemeldt i to uker. han ville ikke gi meg kvalmestillende medisin pga at det er helt naturlig med svangerskaps kvalme og egentli er noe som bør få gå sin gang. blir det ikke bedre så er det jo mulig og vurdere en aktiv sykemelding. det vil jeg iallefall prøve om det blir snakk om mere sykemelding. er jo greit å ha mulighet til å gå på jobb om man føler seg i form til det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...