Axelia Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Når burde man ta innvendig ul for å se hjertet slå? Tenker på uke.Skjønner ikke helt,men er det slik at det varierer fra foster til foster når hjertet begynner å slå?Hørere noen sier de så den uka mens andre sier at det var helt bortkastet den samme uka da ingenting var mulig å bekrefte enda. Vil så gjerne få bekreftet at det er noe som lever der inne men er så redd for å dra for tidligt ..
ayaah Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Vanlige friske mennesker som ikke har spesiell mistanke om noe skummelt "bør" vel ikke ta innvendig ultralyd i det hele tatt? Selv var jeg til akkurat det, innvendig ultralyd, for noen dager siden. Men da med en grunn, en viss bekymring for om det var svangerskap utenfor livmoren, og også for å se hvordan fosteret evt lå i forhold til en spiral. Heldigvis så det fint ut. Jeg fikk høre at jeg var ca 6 uker på vei (selv trodde jeg 6+4). De strevde litt med å finne hjerteaktivitet, men klarte det til slutt. Men det var ikke uten videre gitt at man får til å SE det så tidlig, det er vanskelig.
MK73 Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Uke 7 - da skal de aller fleste kunne se hjerteaktivitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå