Gå til innhold

Plutselig så hoven i fingrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld ble jeg så hoven i fngrene, og det har vedvart i hele dag

I går tok jeg meg litt ut som vertinne. Rydding og matlaging til 12 tok ganske på bekkenet og ut på kvelden så ble fingrene hovne.

I dag har jeg tatt det super med ro for å komemeg litt igjen.

Jeg vet jeg hovnet opp på denne tiden ved forrige svangerskap ( er snart 36 fullgåtte uker) men da var det nærmere 30 varmegrader og virket veldig naturlig.

Henger det sammen med at jeg overanstrengte meg i går eller er det en annen forlklaring?

Mitt forrige svangerskap var en snau uke lengre enn det jeg er i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte å hovne opp i hender og føtter for ett par tre uker siden, er nå i uke 39. blir mer og mer hoven og legen sier det er normalt på slutten og er faktisk et sunnhetstegn, et tegn på at babyen har det bra i magen, sa han ;o)

Gifteringen har måttet vike plass og jeg føler meg som en michelin-mann....men det er snart over nå

Skrevet

jeg har vært endel hoven i føttene tidligere, men nå har fingrene kommet etter også. om natta sovner fingrene hvis jeg ikke har de helt utstrakt. har sagt i fra til legen, og det står nå 1 på ødem, uten at det ble videre kommentert. er nok normalt ja :)

er forresten 36+5 :)

Skrevet

Jeg satt på jobben (kontor), og plutselig kjente jeg at hendene mine hovnet opp. Var vel i uke 33. Det var kjempe ekkelt, for plutselig ble ringen min altfor liten, og jeg fikk den ikke av.Og dette var onsdagen før jul. Hadde ikke termin før i begynnelsen av februar, men han kom i begynnelsen av januar.

Så jeg tror det bare kommer, uten egentlig å stresse eller at det veldig varmt.

Skrevet

hadde legetime i dag og ikke protein eller høyt bt så da skal jeg ikke bekymre meg i allefall. syns bare det ko,m så brått. Nå syns jeg det har roet seg noe, sikkert fordi det ikke har skjedd så mye aktivitet ennå.

Fint å høre at det er et sunnhetstegn da hihi

Skrevet

det kom veldig brått på meg også, for vi var å så etter sko til mannen min og plutselig ble jeg så rar i hendene, og de så ut som de var oppblåste eller stukket av veps. OG sånn har de vært siden. Det har gått fra å være ødem 1, til 1-2 og nå er den på 2.

Ja, det var faktisk et sunnhetstegn sa legen.

Jeg har faktisk også blitt skikkelig hoven over symfysen, ordentlig bollete - og dette skjedde på et tidspunkt hvor jeg selv følte at hun la seg dypt nedi bekkenet

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...