Gå til innhold

Kan man spise sushi egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min livrett er nemlig sushi - jeg spiser det vanligvis 1-2 ganger i uka, og det kan jeg vel ikke spise nå? Eller kan man spise enkelte typer fisk? Hva med røkelaks f.eks.? Kommer også til å savne rødvinen - sukk! Litt urettferdig at mannen kan kose seg med alt mulig slags godt, mens jeg må se på...

Noe annet viktig man bør unngå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk. Dette har jeg lest om tusen ganger, og alle har forskjellig svar...

Jeg eeeelsker sushi selv, og savner det fryktelig!

Har lest mange artikler rundt omkring, der noen sier ja og andre sier nei. Det vil uansett høyst sannsynlig gå helt strålende, men er man skikkelig uheldig KAN man bli syk. Da hjelper ikke all verdens statistikker....

Jeg er gravid med mitt 4.barn og led meg særlig gjennom mitt forrige svangerskap med store abstinenser. Men jeg prøvde meg likevel da jeg var til legen helt nylig, og spurte håpefullt. Og fikk svaret NEI.

Til syvende og sist må du vel ta vurderingen selv.

Jeg har forstått det sånn at det går an å spise røkelaks dersom den er skikkelig fersk. En vri jeg har gjort, er å lage pasta med røkelaks, da er røkelaksen littegranne varmebehandlet og dermed "trygg".

Og så må man jo passe seg for upasteuriserte oster, og også andre myke oster, sier siste nytt. Spiste camembert før jeg fikk med meg det, sukk. Prøver å ikke bli overhysterisk! :-P

Skrevet

Har hørt at det egentlig bare er sushi av ferskvannsfisk som er farlig, men jeg tenker at så mange avsløringer det er om dårlig hygiene på restauranter rundt omkring, så tar jeg ikke sjansen på noen rå fisk...

Skrevet

JA DU KAN SPISE SUSHI!!! Mattilsynet endret på "reglene" i fjor. Det er disse reglene du skal forholde deg til, ingen andre. Da ble sushi friskmeldt, mens brie og camembert ble "sykmeldt". Hold deg imidlertid unna tunfisk bitene. Selv går jeg for laks og scampi. Veldig glad for at de kom frem til at sushi er trygt (i Norge i hvert fall!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...