<3 + <3 + ? Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Gutten min på 1,5 år tester grensene noe så vanvittig til tider og det har visst ingenting å si om mamma "eksploderer" for øynene på han. Jeg vil egentlig si jeg er svæært tålmodig, men noen ganger blir det litt mye. F.eks. i dag skulle jeg brette sammen klær til babyen i magen og legge i kommoden. Jeg satt på en liten sofa på gjesterommet (sliter med ryggen, så jeg MÅ sitte) og gjorde dette. Dette er vegg i vegg med rommet hans og han fikk lov å ta med leker inn dit, men det var jo selvfølgelig ikke bra nok. Så han begynte å dra klærne utover golvet i stedet. Først prøvde jeg med "er du flink å hjelper meg? kan mamma få den?"....ikke sjangs, han sprang i sirkel foran meg og fniste (sånn "bædda bædda du får den ikke"). Jeg avbrøt dette og tok fra ham det han hadde og når han nærmet seg klærne igjen sa jeg bestemt Nei og fjernet hånden hans...X antall ganger....han lo hver gang. Tok ham til slutt på fanget og holdt han fast....da ble han sint og jeg forklarte at han måtte være snill og høre etter før jeg slapp han ned...hjalp fint lite gitt. Til slutt sa jeg "hvis du ikke hører etter nå så må du gå ut herfra", hvorpå han kikka utfordrende på meg og strakte armen etter klærne. Så da satte jeg han på gangen og lukket døra. Kjente samvittigheten reiv i meg da, men beit det på han tror dere? Neida, han hyla høyt en gang før han sprang og fant på noe annet.....sukk.... Hva gjør man da? Jeg følte meg så sinnsykt fæl da jeg satte han på gangen, men han bryr seg jo ikke.....huff *oppgitt, høygravid og sliten* Noen med gode råd?
Sånn kan det gå Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 "er du flink å hjelper meg?" Her ville jeg, i stedet for å si videre: "kan mamma få den?"...." latt han ha det han hadde og vist han hvordan han kunne brette det og hvor han så kunne lagt det og rost en masse underveis. Altså latt han være med å "jobbe". Unger er veldig glade i å hjelpe til og få delta i de voksnes aktiviteter og dette er det lurt å spille på.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/138779787 Link til noe som går på ala det samme. Det varer til barnet er rundt/over 2år! De skjønner rett og slett ikke hva "nei" og "får ikke lov" egentlig betyr enda. For dem er det bare en grei måte å oppnå å få oppmerksomheten fra mamma på.
<3 + <3 + ? Skrevet 28. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2008 Det var et veldig godt råd oktaviastar, for han er veldig flink til å hjelpe meg med mye....er bare når han er på dette humøret så springer han bare i motsatt retning....blir lettere oppgitt. Tror nok det går seg til, for vi har slike situasjoner mye sjeldnere nå, men desto verre når han først kommer på det....vanskelig å få han "ut av" tullet synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå