Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shari! I sent a personal message to your BiM mailbox! Checkit out!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shari! I sent a personal message to your BiM mailbox! Check it out! Juat writing this again so that it'll get "pushed up" to the top of the page. ;.)

Skrevet

Hey! I have answered you, just so you know. :-)

Shari

Skrevet

Hei Shari_Z!

Utnytter tråden og spør om det er sånn at du har født ved sykehuset i Drammen før? Isåfall, er det lenge siden og hvordan syns du det var? Noe spes som var dårlig eller bra>?

Takk for svar:-)

Skrevet

Hei du!

Jeg fødte min datter i Drammen for 7 år siden. Jeg synes det var veldig greit der, fikk bra informasjon og god oppfølging. Eneste klage jeg kunne komme med (og dette gjelder alle mine opphold på sykehus i Drammen) er at personalet har vanskelig for å gi beskjed til neste vakt, og dermed må jeg ofte fortelle hele historien om igjen. Irriterende er det, men om det er det verste, så er det ikke så ille likevel.

Jeg var fornøyd med jordmødrene, sykepleierne, barnepleierne, leger, osv - alle var greie og omsorgsfulle. Maten var god, og jeg er vegetarianer så jeg fikk litt anerledes mat som de klarte å lage slik at det smakte. Nå har de gått over til sånn buffet-servering, men det har heller ikke vært et problem. Fikk god hjelp å komme i gang med ammingen, noe jeg strev veldig med (synes noe som er så naturlig var såååå vanskelig, men vi fikk det til etterhvert). Nå forstår jeg at de vil helst at barnet er i rommet med moren hele tiden, men da jeg var dårlig og hadde ikke sovet noe særlig på flere dager, sa de at babyen kunne være inne hos dem om matta, og så tok de henne til meg når hun skulle amme. Følte meg som en dårlig mor pga det, men visste også jeg trengte søvn. Dette gjorde jeg de 2 første nettene. Jeg hadde enerom, og det var greit, men tror jeg var bare "heldig". Har delt rom der óg, noe som også har gått veldig bra. Jeg fødte sent lørdag kveld og reiste hjem torsdag, litt lengre opphold pga at jeg hadde nyrebekkenbetennelse som de måtte kontrollere daglig, plus at babyen kom 4 uker før termin.

Jeg var under siste svangerskapet innlagt på Riks og var kjempefornøyd der, men er glad jeg fødte i Drammen. Denne gangen var det ikke tvil om jeg skulle velge Drammen, jeg har bare vært så fornøyd.

Hvis du vil spørre om noe, så er det bare å spørre i vei. Kommer kanskje ikke på alt du lurer på. :-)

Skrevet

Det høres betryggende ut, tusen takk! Jeg var på omvisning og samtale med jordmor og jeg må si jeg syns det ser ganske råttent ut der. Men det e rjo eldgammelt og blir tydeligvis aldri pusset opp!

Ang hva mn bør pakke i fødebagen, er det noe spes man får eller ikke får der? Ser det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus om de feks anbefaler å ha med sko til å ha i dusjen, om man skal ta med seg egne bind etc etc.

Skrevet

og da du delte rom, hvor mange var det plass til? Altså hvor mange risikerer man å måtte dele med? Jeg ønske reg så gjerne familierom, eller eventuelt enerom, syns det virker forferdelig å måtte dele! Men det er jo en smakssak:)

Skrevet

Jeg fikk alt jeg trengte der. Hadde på meg de klærne jeg kom i, brukte ellers sykehusklærne for både meg og babyen. Hadde tøffler også, men jeg hadde ikke noe sykehusbag siste gang - ingen verdens ting. Jeg likte til og med såpe man får å dusje med (Synes den lukter så godt. :) Bind var de massevis av, så det var ikke et problem heller. Jeg hadde ikke med meg sko for dusjen, og det tar jeg heller ikke med meg denne gangen. Jeg har ikke noe jeg kan bruke til det, egentlig.

Jo, sykehuset er gammelt, og kanskje derfor jeg var så begeistret for Riksen, men som sagt, var jeg fornøyd med Drammen likevel.

De har for det meste 2-mans rom, noen få enerom (som kan brukes som familierom, hvis jeg ikke tar helt feil), og et par 4-mans rom. Jeg vet ikke om de virkelig har 4 damer der inne samtidig, eller om de prøver å holde antallet ned. Jeg var i et sånt rom med datteren min i fjor da hun lå på sykehuset og måtte ha ekstra tilsyn gjennom natta, for da var det én sykepleier som aldri reiste fra det rommet. Og det var egentlig greit for meg å være der sammen med 3 andre barn og 3 andre mammaer. Tror det er mest vanlig med 2-mans rom, og da får man en skjerm mellom sengene, som jeg liker å ha, men som oftest fjerner for å prate med den jeg deler rommet med. Og orker man å gå ut av rommet når legen kommer på visitt, så ber de den andre pasienten gjøre det så man får det litt mer privat. Helt ok, det óg.

Når har du termin? Kanskje det er ikke så travelt når du får barn? Har en venninne som fødte der for én uke siden og synes det var greit også, og ikke var det stappfullt. Høsten er ikke den tiden de kommer flest babyer, sa de.

Spør om det er noe annet, eller om jeg har glemt noe.

Skrevet

Jeg har termin nå på søndag! Må si jeg gruer meg mer til oppholdet i ettertid enn til selve fødselen, men det er nok fordi jeg er førstegamgs og naiv og ikke innser hvor ille det sikkert blir;-)

Da jeg var til samtale i starten av september var det faktisk ikke en sjel på føden, det er vel litt mye å håpe på, men det hadde jammen vært deilig å få hele stedet og allkapasiteten for seg selv!

Har angret på at jeg ikke spurte om å få se barselavdelingen også, så bare fødestuene og rommet med badekar og sånt. Så da var det veleidg fint å få noen svar fra deg, tusen takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...