Gå til innhold

Laura...fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

hva syns dere om dette navnet? vil gjerne ha mange svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, var på navnelista vår helt til vi fikk vite 100 % sikkert at knerten i magen var en gutt:)

Skrevet

Liker ikke det navnet jeg.... minner meg om ei sur gammel dame...

Skrevet

...det er ikke så mange som heter det her i norge, men i danmark ligger det på 3 plass for mest opulære navn..jeg liker navnet bare bedre og bedre...gøy å høre deres synspunkter også, det ser ut til å være enten liker eller ikke liker..?

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i det - liker hverken uttalen Låra eller Lævra.

Skrevet

Uttaler det Laura jeg da...akkurat som det skrives. Synes ikke det er så pent om det uttales på andre måter:)

Skrevet

Ingen som sier lævra vel!!!!!

Jeg uttaler det Laura farmor het det og jeg syns det inntil ganske nylig var et gammeldags navn

Det var så snodig at hun het det også for hun er fra landet og alle i hele familien, søsken og alt hadde utrolig tradisjonelle bondske navn så het hun Laura, skilte seg ut faktisk,

Jeg har i senere tid fått øynene litt opp for navnet, men må smake litt mer på det.

Det er mange navn som jeg syns er utrolig gammeldagse og gammeldame navn som er populære nå så det er tydelig at navn kommer tilbake

Syns forøvrig det er fint på engelsk også jeg da

Skrevet

enig..det må kanskje smakes på..

litt stygg/fint navn?? men og veldig vakkert navn.. jeg smaker på det hele tiden og kjenner jeg liker det!!

Skrevet

Synes det er fint! Har faktisk vurdert dette navnet selv, da det er et slektsnavn, men tror nok ikke vi lander på det denne gangen. Kanskje mest fordi jeg synes navnet faktisk er finere på engelsk enn på norsk?

Skrevet

nææh.. jeg synes ikke det var fint...

litt gammelkjerring aktig..

Skrevet

Jeg synes det er fint. Minner meg om en hyggelig eldre dame som jeg kjente engang..så er det jo positivt at det er et navn som er lett forståelig i andre land også. Tror de "gamle" navnene vil komme mer og mer tilbake jeg. Synes du skal følge magefølelsen din og bruke Laura!!

Skrevet

Jeg syns det er et nydelig navn, og har det egentlig litt på lista sjøl.

Som en annen her sa, før syns jeg det var gammeldags og ikke passet til en baby, men mange av disse navnene er jo nå på vei inn igjen.

Flere kjempefine i "samme stilen": Selma, Alva og Agnes.

Kunne godt valgt ett av dem, jeg vertfall.

Skrevet

Det er i grunn ikke noe galt med navnet.

Men det er veldig vanlig at folk i Norge uttaler det Lævra.

Og da høres det ikke mye pent ut. Jeg vil tro danskene har en mer behagelig uttale på navnet enn vi har..

Skrevet

liker det på engelsk uttale, men kan bli veldig stygt på norsk. datteren min heter Lara og det synes jo jeg er nydelig da ;)

Skrevet

Nå sier vel ikke de fleste nordmenn `lævra` men derimot `løvra`......Ikke for at det gjør det noe penere av den grunn...

Skrevet

Liker det veldig godt på engelsk. Nå har jeg ikke hørt det uttalt på norsk, og er litt usikker hvordan det blir, men har alltid likt det. Var flere Laura'er i klassen min (vokste opp på 70-tallet) i USA, men tror ikke det er så vanlig nå. Og så er det med Laura Ingalls Wilder fra Little House on the Prairie... Synes det er nydelig på engelsk, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...