Gå til innhold

svindel på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg noe jeg kan gjøre dersom jeg har blitt lurt på finn.no?? Har overført penger for en vare jeg ikke får.. Hvorfor er jeg så lettlurt...??

Har et navn på personen som jeg tror er riktig, men nå svarer hun verken på mail eller tlf... megge...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig med link da jeg ofte handler der?

Skrevet

Du får nok ikke gjort annet enn å fortsette å få tak i dama.

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så lettlurte/godtroende? Hvorfor ikke bruke Finn sin betalingsgaranti? Det er et bittelite gebyr, men det er verdt det. Jeg kjøpte klær til vesla for 300 kr, betalte 6,50 kr i gebyr. Da får ikke selgeren pengene før jeg har bekreftet at varen er mottatt.

Skrevet

Ta kontakt med kundeservicen dems kanskje de kan hjelpe deg.

Skrevet

..."fortsette å prøve å få tak i dama", skulle det stå...

Skrevet

Du kan jo prøve å anmelde, men du har jo ingen beviser når du har gjort det på den måten.

Man må ALDRI betale før man får varen!

Dessuten har finn en sånn egen betalingsmåte som er sikker.

Da setter du inn pengene på en konto hos finn. Når det er gjort får selger mail om at pengene er på konto. Da må h*n sende deg varen. Når du har mottatt varen sender du en mail til finn om at den er kommet, og da får selger beskjed om at han har fått tilgang til pengene.

Da får man ikke svindla...

Skrevet

Nei, hvorfor ikke.. ??? Som du sikkert klarer å lese har jeg stilt meg det sammme spm selv!!

Skrevet

Jeg vet om dette, men det hjelper meg så lite nå....

Skrevet

Hva skjer hvis vedkommende som har mottatt varen ikke bekrefter at den er mottatt da? Da blir vel ikke pengene frigitt, og selgeren står igjen uten penger og uten varen.

Jeg har solgt et par ting på Finn.no, og da sender jeg alltid som postoppkrav, da betaler kjøperen i det vedkommende henter ut pakken på posten, og ingen kan bli lurt.

Man har selvfølgelig aldri en garanti for at pakken faktisk inneholder det selgeren sier at den skal inneholde, men det er jo en sjanse man må ta om man vil kjøpe på Finn.no.

Skrevet

Joda, pengene blir automatisk frigitt etter 10 dager hvis du ikke har bekrefta at du har fått det. Hvis det er sånn at du ikke har fått varen, så må du gi beskjed til finn innen de 10 dagene.

Skrevet

Kan jeg spørre hva du har handlet på Finn??

Jeg har næmlig blitt lurt selv :(

Skrevet

Men hva om kjøper får varen, men sender bekreftelse til Finn om at h*n IKKE har motatt varen? Da blir jo ikke pengene utbetalt til selger, og det oppstår en tvist? Og ingen har "bevis" på om varen liksom har blitt borte i posten, eller hva som har skjedd? Hmmm... Lurer...

Skrevet

Ok, da er det ikke samme person. Handlet noen dyre kremer som ikke kom. Jeg har fått en lærepenge i hvertfall. Skjer ikke igjen!

Skrevet

Om selger sender rekomandert har han bevis når kjøper har hentet på posten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...