Lille Kolibri Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Eller må jeg leve med dette periodevis resten av livet :' (
Lille Kolibri Skrevet 28. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2008 Ingen? Ikke gode forebyggende tips en gang? Kanskje det kommer opp noe nytt...
coa75*tofinegutter* Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jepp Unngå billige bind (av typen ica`s egne osv) Unngå Asan såpe (virkelig en synder!) dr.greve kan brukes i stede Unngå G-streng truser..bruk bokser eller andre bomullstruser Da har jeg unnsluppet i ca 6 år, etter å ha hatt evig plage siden jeg var 16!!!
Lille Kolibri Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 Men gjør jo alt dette! Likevel kommer det igjen med jevne mellomrom.
Sivalur Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Hvilken prevensjon bruker du? Hvordan er kostholdet? Kan tenkes at du har candida allergi, det kan slå ut som sopp i skjeden.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Prøvd å bytte prevensjonstype? Alltid "tømme seg" og tørke over med fuktig klut etter samleie? Jeg har slitt litt mindre når jeg ikke har brukt hormonprevensjon.
Lille Kolibri Skrevet 29. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2008 Her er det kondom (som jeg føler hjelper på situasjonen siden sæden ikke kommer inn), men nå er jeg gravid og dermed blir det ingenting. Hm... kanskje graviditet og sæd i kombinasjon som gjør det ekstra ille nå?! Kostholdet er variert og tradisjonelt norsk. Hva er candida allergi da?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Du kan reagere på glidemiddelet utenpå kondomen også - jeg gjorde i alle fall det. Og jeg trodde at man generelt var mer utsatt for sopp i en graviditet, så det hjelper jo ikke akkurat, hehe. Etter ejg fikk 1. mann hadde jeg ikke sopp på over 2 år, så kanskje en fødsel er tingen? ;o)
Sivalur Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 http://www.candidaallergy.com/ - candida er en sopp som normalt lever i tarmen, noen ganger kan den vokse seg for stor, og noen reagerer mer på dette enn andre. Dersom man har et kosthold med mye sukker i, kan det gjøre at soppen vokser seg for stor. (vet litt om det siden jeg nylig fant ut at jeg har (har hatt) dette selv, har blitt kvitt det nå håper jeg). Jeg innbiller meg hvertfall at kondom (og krem?) også kan gjøre at man lettere får sopp. Men dere bruker neppe kondom akkurat nå ettersom du er gravid. Er mange ting som kan gi sopp, man må vel bare prøve ut det meste. Har selv vært plaget en del tidligere, men nå er det mange år siden sist heldigvis.
Eve Dallas Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 He he, måtte le litt av det ene innlegget. Opplevde nemlig det samme. Etter fødselen har jeg ikke hatt sopp en eneste gang og det er snart 3 år siden.
Lille Kolibri Skrevet 29. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2008 Hm, ikke spesielt mye sukker her, tømmer og vasker meg alltid etter samleie,bruker ikke asan e.l. og ikke stringtruser. Har vært gjennom to fødsler uten at det hjalp på candidaen. Skal jo ha ny prevensjon etter fødselen denne gangen, så kanskje det kan hjelpe. Men som sagt, har faktisk vært bedre de periodene vi har brukt kondom regelmessig.
gerd Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Intimbarbering er en skikkelig synder! Sov uten truse om natta. Unngå sukker i maten. Ikke trange truser / bukser slik at underlivet ikke får luft. Bruke skjørt kanskje? Bruk ViVag (tror jeg det heter) melkesyrekapsler innimellom. Når du har sopp bruker du seksdagersbehandling med canestenvagitorier med salve tre ganger daglig i minimum to uker - er du ikke gravid ber du om diflucan kapsel hos legen din og da behandler du mannen din også. Si til legen din at du ønsker en kur på en mnd. Ciflucan en gang i uka i fire uker og som sagt en engangsdose til mannen din. Kombiner dette med melkesyrebakterier og salve (som sagt hos ikke-gravide). Bytt truseinnlegg ofte om du sliter med utflod - sopp elsker fukt og sukker.
gerd Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 OG viktig viktig - ikke vaske seg for ofte - vann holder i MASSEVIS - unngå såpe.
Sivalur Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Min erfaring er forresten at det er bedre uten truseinnlegg.. bytt heller truse ofte om nødvendig. Har hatt mye mindre utflod (og sopp) etter at jeg kuttet ut truseinnlegg...
eple3 Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Jeg har vært mye plaget av dette, men har nå ikke hatt det på snart 1 år!.. Mine tips..: - bruker kun lactacyd nedentil - aldri såpe, og asan/dr.greve hjelper ikke for meg - bruker ikke stringtruser - og kun bomullstruser (de puster bedre enn syntetiske) - unngå å bruke trange mye bukser - bytte av truseinnlegg fra de på butikken (alle inneholder plastlag som skaper fuktighet og dermed godt miljø/grobunn for sopp) - har byttet til truseinnlegg som jeg kjøper på helsekostbutikk. Disse er av bomull, de er uten plastlag og puster dermed mye bedre - noe som gjør miljøet der nede mer gunstig. Og bytte truseinnlegg ofte dersom en har litt utflod. Dette (og lactacyd) tror jeg faktisk er hovedgrunnen til at jeg har blitt kvitt soppen for så lang tid - og det er utrolig deilig å slippe den skiten..!!
eple3 Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 haha..skulle være "unngå å mye bruk av trange bukser".. ; )
Gjest mphs Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 Jeg hadde ganske ofte sopp tidligere og spessielt mye med extypen min. Ble sammen med han jeg er gift med nå og har ikke hatt det en gang siden. Kanskje du må sjekke om kjæresten din er renslig.
Lille Kolibri Skrevet 29. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. september 2008 Hi, hi, litt søt kommentar :-) Mannen min kjenner jeg godt og han får klar beskjed om det som ikke holder mål. Ser ut til at jeg gjør det meste riktig. Men etter fødselen skal jeg få en skikkelig kur hos legen og se om jeg kan få starte på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå