Gå til innhold

Lurer på noe ang overgangsstønad og arbeid/permisjon ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting, for jeg er i permisjon nå, men den går ut i desember, men jeg har ikke fått tak i noe barnehageplass, og kommer nok ikke til å få det heller ( nettopp blitt enslig forsørger )

Står langt bak i listene, men man blir vel kanskje flyttet opp når man blir enslig ??

Uansett da, om jeg ikke får plass og finner ingen dagmamma heller, så jeg har tenkt å søkte permisjon fra jobben, dog ulønnet. Kan man få full overgangsstønad da ?

Sendt mail til nav, men de svarer jo aldri.. ikke på tlf heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde gå helt greit, du kan jo ikke jobbe uten barnehageplass. Meld i fra til kommunen at du er enslig forsørger, så kan det være du får prioritet i køen (dog ikke alle kommuner som praktiserer dette, og ofte gjelder det kun hovedopptaket). Ring også rundt til de private barnehagene, det hender de tar inn barn utenom køen hvis de vet noen skal slutte midt i året eller at det er noen som kan flyttes opp til storbarnavdeling. Frist for hovedopptak er vel 01.03., så hvis du er heldig slipper du å være i ulønnet permisjon mer enn 7-8 mnd. Husk å få med deg alle andre rettigheter da, du vil jo ha en ekstra barnetrygd, småbarnstillegg (hvis du får full OS), kontantstøtte mens mini ikke er i barnehage, og sjekk også om du kan få bostøtte i denne perioden. Det er vanskelig å stå i barnehagekø, men vær optimistisk :) Jeg flyttet til en av bydelene i Oslo med lengst kø, men fikk likevel plass etter hovedopptaket, så det er håp!

Skrevet

Ja det får man si, det er jo bra å få barnehageplass for det da !

Jeg ringte og snakket med kommunen og de sa bare at jeg kunne belage meg på å finne meg en dagmamma eller være hjemme..

Om man får all den støtten så kan jeg nok klare meg fint selv om jeg ikke får jobbet.. Får jo barnebidrag av pappan og, så den hjelper jo også en del :)

Ringe rundt til de private barnehagenen var slett ingen dum ide.. Familiebarnhager og slik også sikkert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...