gerd Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jeg ser jo at alle sier man må kjøpe ny. Alle snakker om midd, men jeg trodde det var gamle soppsporer som var problemet jeg? At madrassen hadde blitt fuktig slik at det hadde utviklet seg sopp / mugg slik at dette hemmet barnets pusting? OG om man har en relativt ny madrass som man vasker pluss at barnet ligger på lammeskinn i tillegg til laken kan jeg ikke fatte at man må kjøpe ny madrass til hvert barn? I en sprinkelseng der barnet har tisset, kastet opp og hatt diare - greit nok, men i en vugge der det har ligget en baby i kanskje et halvt år - på et skinn? hmm.. Bare spør jeg altså?
~sjiraff~ Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Problemet med brukte madrasser (alle- ikke bare skumgummi) er gasser som dannes i gammelt oppkast, gulp, tiss, sikkel osv osv. Dette øker faren for krybbedød. Særlig om madrassen er arvet fra en annen familie. Om du har en madrass som aldri har fått kroppsvæsker på seg så hadde jeg uten å nøle brukt den til flere barn.
gerd Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Det var det jeg mente også...at disse kropppsvæskene skapte en oppvekst av sopp som i sin tur skapte disse gassene. Da bare vasker jeg den og bruker den på nytt tror jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå