Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Sønnen min på 2,5 kjenner ikke pappaen sin pga at pappaen er veldig psykisk syk og misbruker stoff. Men nå har han begynt å spørre...hva skal jeg si? Har sagt at han er syk, bor ikke her og vi kan ikke treffe han. Men han slår seg lissom ikke til ro med det. Hjelp anyone????
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Vær så snill?? Jeg er desperat her...gråter=( Kan noen legge ut på skravlesiden for meg? Er ny her og vet ikke hvordan man gjør det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 du må bare forklare sønnen din at pappa er syk og ikke kan være der. si at han har deg, at du altid vil være der for han og at han er høyt elsket. dere kan jo kanskje se på bilder av pappa om du har bilder? eller du kan fortelle en historie? la alt du sier være en sanhet, selv om den ikke er den hele og fulle sannhet. men det er nok veldig fornuftig og si at pappa er syk. kanskje du kan spørre hva han tenker om det? at pappa ikke er her. det kommer jo litt an på språkevne også.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Det er ikke godt, men du må bare fortsette å si det samme. Og vær veldig klar på at også han(sønnen din) har en pappa, slik som alle andre. Det er bare det at hans pappa er for syk og for langt borte til at dere kan treffe ham. Jeg brukte mye det at pappa er på jobb, han jobber og jobber og jobber, og da har han ikke tid. Her er det kun liten interesse og latskap fra fars side som er grunnen til at barnet ikke har kontakt. Kan trøste deg med at det går vanligvis over til slutt.
så var vi 4 Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Sier som de andre, fortsett å fortelle han at han har en pappa. Og når han blir klar for det kan du kanskje fortelle mer om pappaen, hva pappaen liker, hvordan han er, likheter mellom gutten din og pappaen hans. Sånne ting som gjør det mer virkelig og enklere for han å lage seg bilder av pappaen. Har forøvrig ikke samme problemet som deg siden min gutt møter pappaen sin ofte, men er mye snakk her hjemme også om pappa når han reiser bort. Da må jeg bare fortelle og fortelle om pappaen og kona hans og lillesøstra, så blir det litt bedre... men som sagt, ikke samme problemet som hos deg, så mye mulig du må finne ei helt anna løsning for å hjelpe din gutt
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Takk for svar. Noen flere som har råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå