Gå til innhold

Trenger bok-tips til 4 åring med mange spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 4 åring er veeeldig nyskjærrig på alt dette med babyen i magen,så lurer på om noen herinne vet om en god bok eller noe som tar opp dette temaet på en 4 årings nivå??

Hun lurer på hvordan babyen kom inn i magen, og hvordan detn spiser der, og hvordan den skal komme ut......

Men samtidig så synes jeg hun er for liten til å vite "alt" liksom....

Takker for tips fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et boktips er "Mitt første leksikon", fra Cappelens barneleksikon.

Der står det ganske greit og enkelt forklart om hvordan en baby lages og hvordan den vokser i magen og får mat i seg osv. Det står ikke akkurat hvordan babyen kommer ut da. Men jeg forklarte ganske enkelt til gutten min på 5 år at mammaer har 3 hull mellom beina. Et tissehull, et bæsjehull, og midt mellom de to hullene har vi et babyhull.

Og at babyhullet er lite, men utvider seg og blir stort nok til å få ut en baby når babyen er klar til å komme ut :-) Han var fornøyd med svaret mitt, men ville veldig gjerne få se dette babyhullet, og det fikk han IKKE lov til..he, he ;-)

Dette barneleksikonet er ganske genialt. Det står ganske greit og enkelt fortalt om alt mulig mellom himmel og jord som barn i den alderen lurer på :-) Kan lære mye fra den boka der!

Så den anbefales ;-)

Skrevet

ja! i magen bor en baby :) kjøpte den til gutten min på 3,5 , og han er kjempefornøyd :) 169kr i bokhandel

Skrevet

"Det er ikke storken!"

Jeg kjøpte den netopp og den er litt for deltaljert for mine små på 2 og 3, men jeg kan tenke meg at den er absolutt helt midt i blinken for en interresert og spørrende 4-åring! Den tar for seg alt, og forskjellen på gutter og jenter osv... Synes den ser veldig fin ut.

Skrevet

Jeg har forresten også "i magen bor en baby" og den er veldig koselig og fin, og kan sette igang praten rundt det følelsesmessige ved å få søsken etc, men den forklarer ingenting. Derfor kjøpte jeg den andre, "det er ikke storken!"

Skrevet

Da har jeg bestilt både i magen bor en baby, og det er ikke storken, så nå er det bare å vente å se.... Er ikke så lenge igjen nå, og hun har allerede en lillesøster fra før, men det kan jo være greit å få tatt opp dette temaet med henne nå når hun er så spørrende :-)

Takk for gode tips!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...