lilios med 3 søte små:-) Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Min 4 åring er veeeldig nyskjærrig på alt dette med babyen i magen,så lurer på om noen herinne vet om en god bok eller noe som tar opp dette temaet på en 4 årings nivå?? Hun lurer på hvordan babyen kom inn i magen, og hvordan detn spiser der, og hvordan den skal komme ut...... Men samtidig så synes jeg hun er for liten til å vite "alt" liksom.... Takker for tips fra dere!
stinky-monkey Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Et boktips er "Mitt første leksikon", fra Cappelens barneleksikon. Der står det ganske greit og enkelt forklart om hvordan en baby lages og hvordan den vokser i magen og får mat i seg osv. Det står ikke akkurat hvordan babyen kommer ut da. Men jeg forklarte ganske enkelt til gutten min på 5 år at mammaer har 3 hull mellom beina. Et tissehull, et bæsjehull, og midt mellom de to hullene har vi et babyhull. Og at babyhullet er lite, men utvider seg og blir stort nok til å få ut en baby når babyen er klar til å komme ut :-) Han var fornøyd med svaret mitt, men ville veldig gjerne få se dette babyhullet, og det fikk han IKKE lov til..he, he ;-) Dette barneleksikonet er ganske genialt. Det står ganske greit og enkelt fortalt om alt mulig mellom himmel og jord som barn i den alderen lurer på :-) Kan lære mye fra den boka der! Så den anbefales ;-)
temine Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 I magen bor en baby!! Denne boka har vi, og er kjempefin for vår tulle på snart tre i alle fall. Du kan lese litt om den inne på denne linken: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=90020&rom=AK
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 ja! i magen bor en baby kjøpte den til gutten min på 3,5 , og han er kjempefornøyd 169kr i bokhandel
tullla Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 "Det er ikke storken!" Jeg kjøpte den netopp og den er litt for deltaljert for mine små på 2 og 3, men jeg kan tenke meg at den er absolutt helt midt i blinken for en interresert og spørrende 4-åring! Den tar for seg alt, og forskjellen på gutter og jenter osv... Synes den ser veldig fin ut.
tullla Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg har forresten også "i magen bor en baby" og den er veldig koselig og fin, og kan sette igang praten rundt det følelsesmessige ved å få søsken etc, men den forklarer ingenting. Derfor kjøpte jeg den andre, "det er ikke storken!"
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 29. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2008 Da har jeg bestilt både i magen bor en baby, og det er ikke storken, så nå er det bare å vente å se.... Er ikke så lenge igjen nå, og hun har allerede en lillesøster fra før, men det kan jo være greit å få tatt opp dette temaet med henne nå når hun er så spørrende :-) Takk for gode tips!!
mammapusen Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 "Slik ble jeg til". Kjempefin! http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=10165&isbn=9788204100269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå