Bare meg... Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Bare lurer, håper det er godt for noe det jeg opplever disse dagene.....(c: Hadde mye kynnere sist svangerskap, men det kan ikke sammenlignes med det jeg opplever denne gang. Den gangen hadde jeg lang fødsel.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Jeg fødte en perfekt jente for snart 2 uker siden.. Jeg hadde kynnere helt fra uke 30 å helt til dagen før riene kom..har vært på sykehuset mange ganger med registrerte rier men uten effekt.. Sov ikke på natta de siste 5 ukene pga kynnere. Min fødsel startet mandag kveld 15.09 med svake kynnere som varte hele natten(fikk faktisk sove denne natta)..skulle til kontroll tirsdag 16.09 uansett så tenkte ikke noe videre over det. Dro på sykehuset til kl.08.40 med litt vondere kynnere som lå mer i ryggen enn i magen. Kom inn til jordmor som kunne si at her var det 3 cm åpning. Fikk beskjed om gå ned på fødeavdelinga til CTG registrering..Lå der til klokka 10 å fikk da beskjed om å gå oss en tur rundt sykehuset for å se om riene tok seg opp. Klokka 11.15 var vi inne igjen med effektive rier. Måtte igjen ta CTG. Klokka 13.00 startet alt skikklig. Fikk epidural kl.15.15 å klokka 18.25 var jenta ute. Men fra riene ble vonde til jenta var ute var ikke lang tid. 13.00-18.25 er ikke lenge. Ble klipt å tatt med vakum på slutten pga kort navlestreng.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Nja, hadde masrier i ca en mnd og fødselen varte i 48 timer (fra riene ble regelmessige, vart så og så lenge og var ordentlig vonde). Jm mente jeg hadde en slitsom og relativt hard fødsel men selv ville jeg nesten kalt det en drømmefødsel hadde det ikke vært for lengden Selvfølgelig gjorde det veldig veldig vondt, mn jeg klarte meg uten smertestillende og følte at jeg hadde god kontroll over hva som skjedde. NULL problem i grunn. Det værste var at jeg ble så fysisk sliten, sov jo nesten ikke på to døgn og det var vanskelig å presse ut babyen når jeg var såpass sliten fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå