Gå til innhold

Seteleie uke 30 - hvor sent kan de snu seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bebisen satt i seteleie på kontroll nå... begynner å få litt angst for at den ikke vil snu seg. Men det er vel ennå god tid vel???

Kan man forøvrig kjenne at de snur seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har enda god tid ja:-)

I mitt forrige sv.skap snudde han fra sete/tverrleie i uke 37/38..

Og jeg kjente ikke egentlig at han snudde seg,men så romesterte han veldig,så på en måte kjente jeg at han snudde seg,bare ikke akkurat når det skjedde.

Skrevet

Min lå også i seteleie rundt den tida,men på kontroll halvannen uke senere hadde han snudd seg til hodeleie - noe jeg også fikk bekreftet på UL uka etter.Kjennes ut for at han ligger likt ennå - ut fra hvor bevegelsene er og kjenner baken oppunder ribbeina : ) Som deg begynte jeg også å tenke på muligheten for at det kunne bli setefødsel - men satser nå på at han blir liggende med hodet ned : ) Siden jeg har født før kan han visst snu seg noen uker til enda (uke 35). Jeg kjente litt ekstra romstering mellom de kontrollene hvor han hadde endret leie - så regner med det var det jeg kjente.

Skrevet

Min lå i sete/tverrleie helt fra de begynne å kjenne etter leie. Men de siste par ukene (er snart 37 fullgåtte) har han snudd seg frem og tilbake et par ganger og det virker nå som om han har bestemt seg for å komme med hodet først.

I uke 30 er det fremdeles stor sjanse for at babyen snur seg. Når man har kommet til 34-35 er det visstnok bare 10-15% sjanse, men som du ser av innleggene her er det mange som opplever at de finner veien selv mye nærmere termin.

Lykke til!

Skrevet

Du har nok enda god tid! Jeg har ingen personlig erfaring, men hos en kollega av meg snudde barnet seg den motsatte veien - fra hodeleie til seteleie - UNDER fødselen (til termin). Jordmora sjekket leiet, hodet lå ned... Jordmora snudde deretter ryggen til - og kollegaen min kjente at babyen snudde seg rundt, noe hun selvsagt sa til jordmora. Jordmora trodde ikke på henne, men sjekket igjen likevel - og da lå ganske riktig rumpa ned! Jeg tror nok ikke dette er spesielt vanlig, men det viser vel at alt er mulig? :)

Skrevet

Jeg var på kontroll idag (34+3), og da hadde babyen snudd seg siden forrige kontroll. Kan ikke si at jeg har merket noe til det.. Prøv å vente litt med bekymringene.. Mye kan skje..

Skrevet

tror det er like forskjellig der fra person til person som mye annet i graviditeten :) jeg er selv i uke 34, og lillegutt har ligget i seteleie så og si hele tiden. jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker, og fikk beskjed om at hvis han ikke hadde snudd seg da så ble det bestilt keisersnitt. (bekkenet mitt er for lite til og tåle setefødsel) Men tror at det er litt forskjellig fra sykehus osv. Men du har fortsatt god tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...