Gå til innhold

tips til enkle dekorasjoner(skal lage selv) med gerbera i..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt på å ha de i sånne høye vaser, en og en, men vil ha alt lavt på bordet.

har tenkt på sånn runde små boller, og ha sand i bunn, og en gerbera uten stilk oppi, med sølvtråd med perler rundt oppi..

eller et par blomster uten stilk+flytelys oppi en ganske stor bolle med vann.. men er redd flytelysa vil bli mas, at de slukker når noen skubber i bordet, og de dør ut før middagen er halvveis..

noen foreslo og legge de i midten av bordet bare, sånn rett på bordet, men syns det virker litt "simpelt". vet ikke..

forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig likte jeg best det du sier med boller med vann og flytende gerbera uten stilk. Da kan du bruke både store og små boller, ettersom hva som passer. Men jeg ville ikke brukt flytelys hvis jeg var deg. For at de skal holde seg pene over noen timer må de i så fall være store, og jeg antar at det skal være blomsten som skal være midtpunkt i dekorasjonen? Du kan finne mye annet pent som flyter, f.eks dråper. Tror det blir fint med steiner i bunnen også kan du farge vannet hvis du finner en farge som passer. Husker ikke hva de heter, men i flere av de store blomsterbutikkene får du kjøpt sånn farge som blomster tåler, da kan du farge vannet så sterkt du selv ønsker. - Og pass på at du skjærer gerberaene på skrå ;) Prøv deg frem hjemme. Også kan det være lurt å ikke kjøpe germini, som er små gerberaer, for de har jeg erfaring med at kan synke...

Lykke til, tror det blir stilfullt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...