Gjest Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 fikk sterke magesmerter, fikk beskjed om å komme inn.. når jeg hadde kommet inn hadde d gitt seg... jordmor satte på CTG, og d ble registrert at jeg hadde rier... ble helt sjokka jeg... hadde ganske mange etterhverandre... ble sendt hjem til slutt og fikk beskjed om å ringe hvis jeg fikk vondt igjen.. idag har jeg hatt 3 rier som har vært skikkelig vonde... har også regelmessige kynnere/rier som bare er litt vonde... kjenner d i korsryggen og litt mensensmerter... er d noe på gang nå eller? har ikke peiling jeg... er førstegangsfødene. har ikke kommet lengre enn 35+4.... håper-så-sterkt-høygravid
nicknavn Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jeg syns du skal ringe føden om du ikke har gjort det allerede. De sa jo at du skulle komme om du fikk vondt? Og det har du hatt i dag. Få sjekket opp om du har noe åpning og får å få sjekket lengden på riene. Lykke til (ps du er ikke høygravid i uke 35:--)
Tonjepuus89 Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Jo man er høygravid når man er 35 uker, man er jo høygravid når man har 40 dager igjen..
nicknavn Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Da kan du kansje fortelle meg hvor jeg finner den definisjonen ang høygravid? Har bare hørt det her at "pr definisjon er man høygravid når det er 40 dager igjen" Men ikke sett den definisjonen.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 når du har 40 dager igjen til termin = HØYGRAVID!
nicknavn Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Kan du komme med en henvisning til fag litteratur på dette?
-MtG- Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Guri malla! Hvorfor er det så nøye for deg om hun er "høygravid" eller ikke da? HI, har du ringt føden igjen?
Mrs. Bouquet Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Ka du komme med henvisning på faglitteratur som sier noe annet? Leser du fra uke til uke på siden her ser du at her sier de at livmoren står på sitt høyeste i mors uke 35/ fosterets uke 33.
Gjest Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 jeg trodde man var høygravid når man hadde 40 dager igjen... ser alle andre skriver d.... men men samma d.....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Ikke bry deg om henne/han, se på nicket, er nok ikke helt seriøs her. Men skjer det noe mer nå eller? Om det er mer så går det jo helt fint nå selv om det er litt tidelig.
Gjest Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 har ikke hatt noen fler skikkelig vonde... emn har regelmessige kynnere med mensensmerter, men ikke så veldig vondt.... så d må vel tyde på at d er i gang kanskje... jeg vet ikke... hehe... men nå har jeg også en liten livmorshals så sjnsen for å få før tiden er jo litt større....var hvertfall d di sa når jeg var på sykehuset på lørdag.... på en måte vil jeg ha han ut nå, for jeg lurer veldig på hvordan han ser ut med tanke på at han har spalte,... men jeg vet jo at han burde være der litt lengre.... di sa jo at d ikke var noe fare hvis han kom nå, så d er jo litt beroligende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå