Tinamor22 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 alle sier at man kjenner når det kommer osv, men jeg har veldig sterke kynnere hele tiden og mens-murringer osv, så lurer på om noen kan forklare skikkelig hvordan rier føles ut...?? Takk =) =)
Bare meg... Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Hørte en litt morsom beskrivelse på det her om dagen, var en jordmor som hadde sagt det når hun ringte føden: Når det irriterer deg at mannen din snakker til deg når du har en sammentrekning, DA har du ordentlige rier. (c: Ellers har jeg vanskelig for å beskrive det på noen god måte må jeg si, lurer selv innimellom selvom jeg har født før.
Tinamor22 Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 he he, den var jo litt morsom da =) noen flere???
Zupermam Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 haha, den kan jeg skrive under på! Mannen min måtte sitte musestille under hele første fødselen min:)). 12 timer !
gravidpånytt Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Hehe..veldig god beskrivelse. Skriver under på den. Du merker garantert forskjell på kynnere og rier! Jeg hadde det slik at jeg ikke orket å si noe selv heller da riene kom. Hadde mer enn nok med å "være inni mitt eget hode" og konsentrere meg. Prating var fullstendig utelukket! Maserier er forresten noe herk. For de gjør vondt, uten at de hjelper på noe som helst. Hadde mye av dette selv, fordi jeg ble igangsatt. Prøv 10 timer med intense grusomme maserier og så få beskjed om at: Dessverre har du ikke mer en en cm åpning. Hadde jeg da hatt krefter skulle noen fått høre det! Men jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg nok blir den første i verden som faktisk ikke klarer å gjennomføre en fødsel. Så kom epidural og livet ble lysere. Da kunne vi begynne å prate igjen. Mellom, ikke under, riene vel å merke!
Gjest Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Maserier kjenner jeg ikke til, heldigvis! Men de er som rier har jeg hòrt, bare at de tiltar ikke i styrke,men de er vonde, og kommer uregelmessig....Men der kan jeg ta feil. Rier er som menssmerter, slik jeg husker det. Det startet med murringer i ryggen som ble sterkere og sterkere og sterkere.... Tilslutt ble de sà vonde at du kan gange mensmerter et X antall ganger, du vet ikke hvor du skal gjòre av deg til slutt. Hos meg là smerten bak i korsryggen og det stràlte nedover làrene. Dette er sànn jeg hadde det i forrige svangerskap altsà. Jeg hadde ogsà mange kynnere, men nàr riene setter inn, sà kjenner du forskjellen med en gang, det gjorde jeg i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå