Gå til innhold

Da har en ny del av hagen fått en litten oppussing!


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Husker ikke om jeg har fortalt at en mur i hagen falt sammen. Ikke den nye fine muren fra i våres, men en gammel en som holder på plass massen som garasjen står på. Ved siden av muren har vi hatt en trille vei for vogner. Men på termindatoen min regnet det kraftig og muren falt ut. Det hadde vært en sprekk i den, men vi ventet virkelig ikke at det skulle gå så galt. Det viser seg at muren er bygget i leca, rett på leirgrunn uten forankring!!!! Selv jeg skjønner at det er galskap. Vi har sendt inn klage til eierskifteforsikringen.

Nå har vi fått gjenreist muren og forsterket en annen del. Aner ikke hva den endelige summen blir, men det blir nok dyrt, ja. Det positive er at vi nå fikk flyttet trilleveien så den ikke blir for krapp i svingen. Dette hadde vi tenkt å få gjort neste år, men nå ble det fremskynnet. I går og i dag har vi holdt på ute, stablet stein langs veien og ryddet opp i det nye fine beddet vi nå har fått. Jeg gleder meg til våren når jeg kan begynne å plante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også fikset en god del i hagen. Måtte grave om og flytte en god del masser, nå når vi skal bygge på huset. Har laget en stor mur ned mot naboene og jevnet utover jorden. Så i stenden for en lang nedoverbakke, så er alt helt flatt. Mye enklere og greiere. Så nå er mesteparten av hagen vår bare jord, våt jord. Ikke like greit det, med 5 barn. Men det kommer til å bli så flott når vi blir ferdig, gleder meg også til våren og plantingen.

 

Har dere stor hage? Mange planer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel i overkant av 1 måls tomt, så hagen er ganske stor. Men den er jo i utgangspunktet ferdig opparbeidet. Det er bare det at det er en annen generasjon som har gjort det, så det er ikke helt vår smak. Vi røsker opp noen planter i ny og ne, men forløpig har vi ikke gjort altfor mye med å fylle hullene i hagen etterpå. Vi må nok idémyldre litt til våren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat som oss, tomten vår er også på litt over målet. Og den var vel regnet for å være opparbeidet. Men hagen bak huset, som er der vi har best plass, var nesten helt igjengrodd. Vi gravde frem en liten fjellknaus og flatet resten ut. På fjellknausen har vi planer om å plante stauder, men har ikke kommet så langt. Jeg har også røsket opp noen planter, ganske ofte faktisk. Rododendroen er flyttet 3 ganger, og den må nok flyttes enda en gang til våren igjen. Har egentlig planene klare, må bare få gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...