Gå til innhold

Feste bilstolen i midten -hvordan ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at det er ideellt å feste HTS izi combi stolen vår i midten bak - der vi har tre punkt sele. Da kan begge setene reguleres fritt, siden stolen kommer mellom setene.

Det er ok å plassere den i midten på vår model, ifølge bruksanvisningen.

Men -hvordan feste forankringsselene uten at de er til hinder for setene foran ? Sambo er nesten 2 meter lang, og jeg er under 160. Vi må regulere setene mye både i høyde og avstand fra pedalene.

Om vi trer den under stolskinnen, kan man bare ta stolen halvt bak - og å tre den gjennom seteryggene går jo heller ikke....

Noen som har løst dette på annen måte ?

Går det an å sette inn kroker til dette på verksted ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til BeSafe stolen skal det følge med sånne type metall fester som skrues fast under skinnene... De skal ligge i samme pose som ankringsselene! Fikk dere ikke med de feste-delene, kontakt butikken! Da skrur dere opp bakerste bolten i skinnen og lirker denne delen under og skrur i bolten igjen... Bare pass også på at støttebenet får full kontakt med gulvet... De fleste biler har jo en opphøyning i midten, og da er det ikke akktid at støttebenet får bra kontakt med gulvet på hver side, om du skjønner...

Skrevet

Hm, jo disse festene var med. Men utifra det jeg kunne se, er de bakerste skruene på bilen vår et godt stykke innpåskinnen. Altså ikke helt i bakkant som på bildene i bruksanvisningen.

Men jeg skal ta en ekstra sjekk på det. Hadde jo vært genialt å få det til. Støttebenet passer, det har jeg sjekket ut.

Takk for svar.

vi har WV Passat, ny modell.

Skrevet

Det er lov å tre selene gjennom seteryggene. Er snart eneste mulighet det pga alt annet er jo kapslet inn i plast og umulig å komme til noe sted.

Skrevet

Men da kan man jo ikke skyve setene frem og tilbake uten å etterstramme bilstolen hver gang....

Det er sånn vi har hatt det til nå, men da bak passasjersetet.

Enig i at alt er kapslet inn i plast. Skikkelig håpløst det der, i og med at de aler fleste bakovervendte stoler har forankringsseler.

Skrevet

Nei, det er sant... glemte det jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...