Gjest Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Ville dere: 1. Hatt med eller uten badekar? (Blir dusjhjørne/kabinett uansett) 2. Hatt mulighet for å ha vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre under en benk som kan brukes til annet på oversiden (f.eks stellebord, sted å brette nyvaskede klær), eller kunne stable dem oppå hverandre slik at de tar mindre gulvplass? 3. Hatt vinduer fra tak og nesten ned til gulvet med skyvedør el ut til en liten terasse mot der som det er utsikt i stuen, eller ett vanlig vindu og en vanlig terassedør? 4. Hatt et (av) rom(mene) på 12 kvadrat og litt trang gang (1,5-2 meter i bredden og ca 3-4 meter i lengde), eller litt videre gang, men mindre rom? Noe annet en bør tenke på i en utleieleilighet?
mamma-til-4 Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 1.BADEKAR-savner det altså.... 2.Benken hørtes super ut:tar den jeg:) 3.Vanlig vindu og terassedør (fordi jeg ikke klarte å se for meg det andre*flau*) 4.stort rom med lang gang:)
Dibberinnen Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 1. BADEKAR 2. Ved siden av hverandre 3. Vinduer fra tak til gulv 4. Litt usikker. Hvis rommet blir på 9-10 kvm hadde jeg valgt videre gang og mindre rom. Men hvis det er nede i 7-8 f.eks, ville jeg heller hatt trang gang og stort rom.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Da tenker vi ganske likt, hehe... Prøver å tegne litt inn hvordan utleidelen vår skal bli i nye huset, men det er ikke lett. Med de vinduene så se for deg en vegg på 4,5-5 meter som er den eneste veggen i stuen hvor det er utsikt/vindumulighet. Et alternativ her er å ha et vanlig vindu eller to + terassedør. Et annet er at hele denne veggen, eller i hvertfall ca 3 meter, er glass nesten om du skjønner, helt fra taket og ned til gulvet? Så er det skyvedør ut til uteplassen. Ser for meg det som mye mer luftig, men kanskje mer generende også?
mamma-til-4 Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Vinduene fra tak til gulv ble mere fint inni hodet mitt etter du forklarte ja;)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 1, Badekar 2, Under benk 3, Store vinduer fra gulv til tak (med mindre det går mye folk forbi der vinduene er, så det blir kjempelett å se inn i stuen)| 4, Trang gang
Gjest Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Nei ingen, evt kun vi, vil gå forbi vinduene. Er vei nedenfor da der det er mye trafikk, men det vil bli flere meter ned (er skrå tomt og vi vil bygge på toppen) så tror ikke det vil bli noe som helst innsyn med mindre de står eller sitter helt oppi vinduet.
lego Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 1. badekar 2. litt usikker, kommer vel an på str., fasong på rommet. 3. store vinduer 4. stort rom
Gjest Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Jeg ville valgt badekar, trommel og vaskemaskin under benk, vinduer fra gulv til tak. Det med gangen er vanskelig å vurdere uten å ha sett hele planløsningen. Jeg vil anbefale deg å finne en dyktig arkitekt, da vil dere få et spennende hus som utnytter tomtas unike muligheter med tanke på lys, utsikt, planløsning med mer. Kanskje ingen bombe at jeg selv er arkitekt :-)
Gjest Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Hvor bor du? *glise* Joda, vi skal ha arkitekt inne for å hjelpe oss med å strukturere tomten best mulig. det er en stor tomt på over 2 mål, som er ganske bratt/skrå og litt ugjevn, ser for meg litt etasjeløsninger, men det er relativt flatt på toppen da, så håper det ikke må bli for mye sprening. Til selve huset er vi utrolig sikker på hvordan vi vil ha vår del av huset og har tegnet endel skisser, men må uansett ha en arkitekt eller teknisk tegner til å tegne det ordentlig, komme med en og annen god ide osv :-)
Gjest Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Nesten 12 kvadrat bad + vaskerom slik vi tenker. Rektangulert (3 x 4 meter).
lego Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Tror jeg ville da valgt vask og tørk på hverandre, slik at det ble mer plass til hyller/skap. Viktig med masse skapplass synes jeg da.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 1: MED badekar! Elsker badekaret mitt =) 2: Ved siden av hverandre med benk over 3: Vanlig vindu og vanlig terassedør 4: Rom på 12 kvadrat og liten gang
Gjest Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Bor i Oslo og jobber mest med større bygg. En god arkitekt vil velge en god løsning for tomten som tar hensyn til terrenget og grunnforhold. Jeg ville valgt å la en arkitekt slippe til uten å ha tegnet for mye skisser på forhånd selv - en av de viktigste egenskapene ved en god arkitekt er å tenke helhet. Du kan finne arkitekter i ditt område ved å få inn på: www.arkitektur.no under menyen arkitektkontor Her er lenker til noen av Norges dyktigste arkitekter (for inspirasjon): www.hjeltnes.as www.jsa.no www.jva.no www.lundhagem.no Lykke til med husprosjektet!
Gjest Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Takk for det :-) Er bare romdelingen vi er sikker på, ellers er vi ganske åpen for forslag.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #16 Skrevet 28. september 2008 1. MED badekar! Jeg savner så inderlig å ha badekar nå at det nesten får meg på flyttetanker hehe.. 2. Ved siden av hverandre med benk over 3. Vanlig vindu med terrassedør ved siden av, blir utrolig kaldt med en hel vegg med vinduer i tillegg til at det tar MYE plass hvis leiligheten ikke er så stor. 4. Stort rom og mindre gang. Er selvfølgelig deilig med stor gang, men hvor mye oppholder man seg egentlig i gangen? vi har kjempe liten gang her og trenger helt ærlig ikke noe større.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #17 Skrevet 28. september 2008 Ja er det jeg også har tenkt, at man bruker jo rommene mer enn gangen somregel ;-) Hele leiligheten vil bli på ca 75 kvadrat så den vil jo ikke bli sånn kjempeliten. Stuen blir kombinert stue/kjøkken på ca 30 kvadrat, så vet ikke om det ansees som lite?
Gjest Skrevet 28. september 2008 #18 Skrevet 28. september 2008 Blir ca som her det da leiligheten vår er på 78 kvm, soverommene er 12 kvm hver og badet er vel på 5-6, så er resten stue/kjøkken og gang. Vi har en vegg med et stort vindu og terrassedør, men vinduet går ikke helt fra gulvet så vi har mulighet til å ha noe på den veggen også. Jeg ville nok ikke byttet bort den lille veggplassen når str på leiligheten er som den er, vi har ikke sånn kjeeeempe god plass synes jeg, selvom det er helt greit
Miss Foster Skrevet 28. september 2008 #19 Skrevet 28. september 2008 1. Siden jeg har barn - badekar et must 2. Stablet dem oppe på hverandre. Har 3 barn og aldri hatt et stellebord - ser ikke at det er et must. 3. Hatt vinduer fra tak til gulv med skyvedør - det blir mye lysere samt at naturen blir en del av "veggen/innredningen". 4. Mindre rom - alltids greit med en litt bred gang.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. september 2008 #20 Skrevet 28. september 2008 Uten badekar, men med benken over vaskemaskin og tørketrommel. Litt som i et vaskerom. Men i stuen ville jeg hatt en vanlig dør og et vanlig vindu, er ikke fan av de stooooore vinduene hvor jeg hadde følte meg veldig på utstilling. I gangen ville jeg hatt gangen litt bredere men mindre.
ToPrinsesser<3 Skrevet 28. september 2008 #21 Skrevet 28. september 2008 1.Dersom det blir dusj uansett er det et pluss med badekar itillegg, men jeg hadde klart det fint med kun dusj. 2.Ingen formening, greit begge deler 3. Vindu fra tak til gulv med skyvedør 4. Stort rom, smal gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå