Gå til innhold

Lærere (samme som 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvilke tilrettelagte arbeidsoppgaver dere har fått på jobben? Selv synes jeg ikke at jeg har fått noen, snarere tvert i mot. Sjefen ser at jeg klarer meg tilsynelatende greit, og gir meg derfor stadig nye arbeidsoppgaver. Jobber dere 100 %? Er så sliten og stressa, kjenner at jeg har lite å gi nå. Og hvor mye har dere klart til vikaren som skal overta for dere i permisjonstida? Mange spørsmål her, men håper på svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Tilrettelagte arbeidsoppgaver? Vel, foreløpig har jeg alle timer (og vel så det!), men jeg slipper inspeksjon! Det hjalp faktisk UTROLIG mye. En ting mindre å stresse med... For JA, det er mye stress på jobb hos meg og. Heldigvis er ungene en drøm i forhold til det jeg er vant til fra i fjor.

Foreløpig går det kjempefint å jobbe 100%:) Håper det skal vare enda en god stund! Jeg har termin 29.12!

Vet at sjefen din skal kunne få inn noen for deg og ta deler av fagene. Dette skal ikke koste skolen noe, for det skal kommunen dekke. Det er jo ofte de praktiske fagene som er tunge. Ei på jobben som fikk i fjor, fikk noen inn for seg i mat og helse og kroppsøving og noe til (vet hun hadde 10 timer mindre i uka), men hun var på jobb hver dag og var tilstede som om hun hadde 100%.

Til hun som kommer etter meg og tar over, så legger jeg igjen alt av årsplaner etc. I tillegg legger jeg igjen opplegg i K&H for den gruppa hun skal ha. Ellers så har jeg ikke lagt så veldig detaljerte planer for halvåret etter jul. Dette fordi vi lærere er så forskjellige, og kanskje hun vil gjøre noe annet. Men dette tror jeg at jeg skal prate med henne om. Vil jo ikke at hun skal tro at jeg er dødslat som ikke har gjort jobben min;)

Kommer også til å legge alt jeg har dokumentert om elevene i mappene deres slik at hun kan lese der hvilke avtaler som er gjort i fht. tilrettelegging etc.

Er det noe mer jeg bør tenke på?

Skrevet

Jeg har termin 6/1 og har jobbet 100% helt frem til nå. Fra og med neste uke trapper jeg ned til 60%, samt slipper inspeksjon. Dette fordi jeg har hatt ryggsmerter/kramper i det siste og synes det er blitt tungt å jobbe hver dag.

Stillingen min er utlyst så jeg aner jo ikke hvem som skal ta over som vikar. Siden vikaren starter etter nyttår, tenkte jeg at jeg ikke skulle planlegge så masse. Skal selvfølgelig rapportere om hvordan ting ligger an, men halvårsplaner og opplegg utover våren får vikaren selv ta seg av.

Skrevet

Hei! Så flinke dere er da! Jeg jobber fire dager i uka (70%), er kontaktlærer, og jeg har to aktive barn hjemme når jeg ikke er på jobb. Jeg synes jeg har mer enn nok med 70%. Jeg er 15 uker nå, og formen har ikke vært helt på topp, har spydd hver morgen, men jeg har ikke blitt sykemeldt. Formen begynner å bedre seg, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer tilbake på jobb etter jul. Permisjonstiden min begynner egentlig i uke 10 (vinterferien), men pga tidlig fødsel med de to andre, er jeg helt sikkert ikke i jobbform fra og med februar. Da er det kanskje like greit å få tak i vikar fra januar???

Til nå har jeg ikke hatt noe tilrettelegging, men avdelingsleder og rektor, er svært greie å prate med, så det skal ikke være vanskelig å få til en ordning dersom jeg føler behov for det. Jeg synes jo det er vanskelig å ikke gjøre arbeidsoppgavene mine, for det går jo gjerne ut over noen andre. Jeg strekker meg derfor så langt jeg klarer.

Ved forrige svangerskap hadde jeg veldig mye å gjøre på slutten, det resulterte i at jeg var nedstemt og "kraftløs" i nesten et halvt år etter fødselen. Det skal jeg passe meg for denne gangen!

Hvor mye jeg skal gjøre klart til vikaren, kommer litt ann på når jeg slutter i jobben. Kanskje en grovskisse av halvårsplanen for våren, og selvfølgelig det jeg har dokumentert om elevene. Jeg er heldig, for vi er mange lærere i klassen jeg har. Så det er mange som kjenner elevene og rutinene, og det vil jo gjøre det lettere for den som overtar.

Skrevet

Hei.

Jeg er også så heldig at jeg jobber 70%, er kontaktlærer og har to små barn hjemme. Jeg jobbet 100% da jeg gikk gravid med de to andre. Første gang gikk det helt fint, jeg hadde da termin midt i sommerferien og fikk avsluttet skoleåret selv. Med andre mann ble jeg veldig sliten og de site 2 mnd ble jeg sykmeldt i 30%. Terminen da var rett før sommerferien så da måtte jeg jobbe den førtse permisjonsuken for å få gjort ferdig karakteroppgjør og IOPer -det var veldig stressende! Sykmeldingdtiden ble tatt fra møter, inspeksjoner og noen paragraftimer -det lettet ikke så mye da jeg fremdeles hadde alle fagtimene mine og måtte følge opp undervisningene og IOP for de elevene det gjalt da det ikke ble satt inn vikar for meg.

I år har jeg gått med til 70% for ikke å ble helt utslitt, det er ikke så gunstig økonomisk da det også går utover pengene jeg får i permisjonstiden. Jeg ble derfor rimelig sur da det viste seg at jeg ikke fikk en fridag hjemme!! Må være på jobb alle dager, begynner til første time så stresset med barnehage levering er det samme!

Nå har jeg ikke termin før i begynnelsen av mars, så foreløbig har jeg ikke hatt behiv for tilrettelegging, men jeg har dessverre ikke troen på at jeg får så mye støtte fra ledelsen. Heldigvis jobber jeg på et bra team i år.

Denne gangen er det så mye igjen av skoleåret når jeg går ut i permisjon at det må settes inn vikar. Slik vi deler inn skoleåret her, vil vikaren få ansvar for hele 2. semsetr. Årsplanene i fagene mine er jeg ferdige med så da tror jeg ikke det er så mye mer enn å levere fra meg fagmappene til elevene og ønske lykke til.

Skrevet

Ble litt bekymret når du sier at nedtrappingen går ut over pengene du får i permisjonstiden? Har det noe å si da?

Skrevet

Jeg har ikke fått tilrettelagt noe ennå, jobber 100%, men det har ikke vært nødvendig siden formen har vært helt topp. Håper det fortsetter sånn, men man vet jo aldri. Er kontaktlærer på 2. trinn og har alle timene med dem. Er 24+3 i dag.

Tenkte jeg skulle spørre om å slippe inspeksjonen etter høstferien, slik at jeg får god tid til å spise og slappe av i storefri.

Tror ikke det hadde vært noe problem å fått til annen tilrettelegging siden jeg har en helt super sjef. Men jeg liker å holde på for fullt så lenge formen tillater det. Da slipper jeg å ha veldig dårlig samvittighet når jeg går ut i permisjon...og det er jo best for ungene at det er stabilt. Har ikke vært borte fra dem en eneste dag siden de begynte i 1. klasse i fjor, så det blir tungt å "gi dem fra seg" på nyåret, hehe.

Har ikke planlagt så mye i forhold til vikaren, men juleferien nærmer seg med stormskritt, og da må alt være pakket og klart. Er mest å tenke på i forhold til elevmapper, klassen o.l. Fagene ordner den nye sammen med de andre lærerne på trinnet. Det er fordelen med å jobbe på en stor skole.

Vi har et fint yrke, men vi må passe på at elevene ikke suger all energien ut av oss:) Det er tross alt et nytt barn som skal ha den energien! Gleeeder meg:)

Lykke til alle lærere!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...