Gå til innhold

noen som har tatt abort i bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått henvisning til kk til uken for å utføre medisinsk abort. Hva vil skje den dagen? Skala jeg henvende meg i resepsjonen? Vil jeg få abortpillen den dagen? Hvor lenge blir jeg? Kan dere kanskje fortelle litt om hva dere gjorde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du henvender deg i resepsjonen på poliklinikken (KK). Husker ikke om du må ha veiledning først - men du får pillen å svelge med et glass vann mens sykepleien følger nøye med på at du svelger pillen.

Så går du hjem.

Og i løbet et kommende døgnet vil du abortere. Du er tilbake på KK etter 3 dager, hvor du får en stikkpille i skjeden slik at du får åpning og resten kommer ut.

Stor klem til deg - er ikke noe lett dette du skal gå gjennom!

Skrevet

tusen takk for et ordentlig svar. Har mange spørsmål rundt prossessen rundt selve aborten. Nå vil kroppen reagere på pillen? Er det veldig smertefult? Hva skjer når jeg kommer tilbake til KK etter 3dagen?

Skrevet

Det er ikke uvanlig at man blir veldig uvell, dessverre. Om du tar pillen på morgenen, så kan du forvente noe som vil likne på en veldig strerk menstruasjon i løbet av 24 timer. Hvor raskt det tar for kroppen å reagere på pillen, er veldig individuelt. Men innen 12 timer vil du nok merke at du har tatt den.

Når du kommer tilbake til KK, blir du lagt i en seng på dagposten. Du får smertestillende og en stikkpille som du selv setter i skjeden. Denne gjør at livmorhalsen åpner seg (det er det smertestillende skal dempe) - og resten av det som er i livmoren kommer ut. (Du får på megabind). Så ligger du der noen timer - og så går du hjem igjen. Eventuelt får du med deg en sykemelding, om du har måttet være borte fra jobben de 3 dagene mellom pillen og KK.

Det kan være en veldig stusselig og ensom prosess, det hele - så jeg håber du har noen du kan ringe til og om ikke annet...

Skrevet

takk igjen for svar. Barnefar har spurt om jeg vil han skal være med, men jeg føler at dette er noe jeg vil gjøre alene.

Jeg har et lite barn på rett under året som jeg finner mye trøst i, heldigvis har jeg ikke vært i tvil om at jeg gjør det riktige, det gjør det gjerne litt lettere? Hvor lenge ligger man 3 dagen på sykehus da?

Skrevet

Tror ikke du trenger å ha noen med deg, akkurat - men fint å ha noen å ringe til på kvelden, når ting begynner å skje...

Du blir ikke liggende noe lenge på sykehuset - fra 9 - 13, kanskje... ikke noe mere. Og du kan jo klart reise deg og gå derfra akkurat når du føler for det.

Selv om du vet du gjør det rette - vær litt forberdet på at det kan føles vondt og sårt og egentlig jævlig... Det er en prosess som tar noen dager for kroppen din.

Igjen, stor klem til deg!

Skrevet

takk igjen, tror egentlig aldr man er nok forberedt på en slik situasjon, uansett hvor forberedt man måtte føle seg.. Egentlig har jeg bare lyst å bli ferdig med det, glemme det, og ønske at det aldri har skjedd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...