Gå til innhold

hvordan er egentlig termin regning?skjønner ingenting jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!jeg har funnet ut at det er snart 6 uker siden spiral ble tatt ut-etter det gikk det kjapt kan man vel si-hehe-men første dag i siste mens var 4.aug.og legen sa da termin var 11.mai....og når jeg skriver det på denne siden sier den at jeg er 8 uker på vei....hva kan jeg gå ut ifra?har 2 barn fra før-men det hjelper ikke-hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På babyverden.no kommer terminen din opp som 13.mai når din første dag i siste menstruasjon var 4. aug - altså ca det samme som legen sier.

På babyverden står det også at unnfangelsen i såfall fant sted ca 18 august. Du tok altså ut spiralen for seks uker siden, altså ca 18. august. Da ser det ut til at du ble gravid med en eneste gang.

Forsteret er 6 uker gammelt, mens du er 8 uker gravid.

Skrevet

haha-ja,det kan stemme det-er super fruktbar-hehe....alle tre gangene:)

takk skal du ha!men hvis fosteret er 6 uker-er jeg vel 6 uker på vei? eller 8? hmmmm-det er jo endel forskjell....

Skrevet

fosteret er to uker mindre på vei enn deg. Aner ikke hvorfor det er slik, men slik er det bare.

Skrevet

Ja, når man regner et svangerskap, så regnes de to ukene før eggløsning også. Da gjør kroppen seg klar til å ta i mot ett nytt egg, mens den rydder opp etter forrige gang.

Ikke så enkelt å holde tunga rett i munnen. Man kan jo også regne med antall dager man pleier ha i syklusen også, for å gjøre det hele enda mer avansert.

Gratulerer og ykke til:)

Skrevet

okei-da er jeg 8 uker på vei da....sånn at jeg vet det når folk skal få vite det-hehe-allerede ganske kul på magen så spørs om ikke jeg må si noe før jeg hadde tenkt:)

Skrevet

og teller jeg ny uke fra hver mandag?eller hvilken dag?kan ikke gå fort nok:)

Skrevet

Nei, det kan ikke gå fort nok! :)

I følge barnimagen.no er det slik:

En graviditetsuke er 7 dager. Dersom din første dag av siste mens var en onsdag, så er det på onsdager at du skifter uke.

4.august er en mandag, så da stemmer vel det? :)

Skrevet

hurra-da er det 9 uker imorgen:) beklager at jeg har litt tungt for det...men vil nødig bli satt tilbake i tid-hehe!tusen takk for hjelpen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...