Gå til innhold

Han aksepterer ikke "forbudt" mat....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sprø av mannen min, han er veldig opptatt av å være en god far da, og det er jo bra. Men han er ikke så veldig godt opplyst ang. kosthold, og vil ikke høre på hva jeg sier. For eksempel at barnet på 1 år ikke skal ha saft med kunstig søtningsstoff, nugatti pga nøtter + andre ting som barn ikke skal ha. Prøver også å begrense sukkerinntaket, men han gir sukker på brødskive osv. Har selv diabetes, så jeg mener at sukker er noe vi kan ha til spesielle anledninger. Men han vil gjøre som han vil, og har informert meg om at så lenge jeg ikke er hjemme, kommer han til å gi henne akkurat det jeg føler for. Og så maser han om at jeg er hysterisk mat-fanatiker... Er jo opptatt av kosthold, men ikke hysterisk.

Noen som har erfaring med slike egenrådige menn? Evt noen råd til hva jeg kan gjøre/si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om dere begge lemper på kravene og møtes på halvveien?

Om barnet får nugatti i ny og ne eller sukker på skiva en sjelden gang så er ikke det så farlig. Verre er det om dette er den daglige kosten!

La pappaen og barnet få ha en egen liten kos når de to er hjemme alene, men sørg for at brødet ikke er loff og sånn. Men be han om å begrense det slik at ikke alt barnet får den kvelden de er alene hjemme er usunt! For eksempel en halv skive med nugatti og en halv skive med leverpostei.

Skrevet

Jeg har tidligere vært enig med deg, men jeg har nå lempet på kravene, rett og slett fordi jeg tror ikke det er bare bra å kun spise snop på lørdagene, holde seg unna kunstig søtning og sånt.

Min 7-åring spiser f.eks. snop til han spyr, hvis han får sjansen til det, mens andre barn som regel klarer å begrense seg.

Misforstå meg rett, man skal ha et normalt sunt kosthold, men det er ikke bra å være for streng heller.

Nå med lillesøs, kommer jeg ikke til å være like streng, jeg har også slakket litt av på kravene til storebror, i håp om at han skal forandre seg på det området.

Skrevet

Men nå mener jeg ikke normalt usunt... Jeg mener at kunstig søtning ikke skal gis til barn under 3 år, ikke nøtter heller og vi har mye allergi i familien... Jeg har ikke noe i mot godteri midt i uka, men det er heller ikke sånn at vi spiser godteri hver lørdag. Er ikke så streng, men mener at maten i hverdagen skal være normalt sunn. Hun får av og til saft til maten og sånn, men da uten kunstig søtning som aspertam. Skjønner dere? Han bryr seg ikke om sånne ting...

HI

Skrevet

Ja, da er jeg med.

Nei, jeg har ingen gode råd. Du kan vel kjøpe Sjokade istedenfor Nugatti, der er det vel ikke nøtter?

Og husholdningsaft istedenfor Fun Light, også sette frem de godkjente produktene, også gjemme det forbudte litt, rett og slett være litt sleip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...