meg & to små vampyrer Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Noen som vet om det å bruke soyamelk i kaffe + soyayoghurt kan påvirke fruktbarheten negativt? Det inneholder jo østrogener og nå ble jeg litt engstelig. Vi er prøvere og jeg er på melkefri diett for tiden for å utredes i forhold til laktoseintoleranse.
susemor-3 små Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Jeg trodde østrogen virket positivt i forhold til fruktbarhet. I hvert fall tok jeg selv og drakk salvie-te da jeg var prøver med nr 2. Salvie-te inneholder naturlig østrogen.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Salvie drikker jeg jo. For å regulere syklusen min som har vært litt ustabil tidligere. Men jeg vet ikke hvordan soyaen virker. Er du sikker på at salvie inneholder østrogen? Kilder jeg kan kikke på?
susemor-3 små Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Nå finner jeg ikke noe link. Men den gangen mener jeg at jeg leste at det inneholder naturlig østrogen. Den skal drikkes i tiden mellom menstruasjon og eggøsning, og helst ikke etter eggløsningen.Salvie-te kan også brukes for å stoppe melkespreng etter ammeslutt.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2008 Ja, jeg drikker den aldri etter eggløsning. Men fra menstruasjonsstart til el da. Jeg har bare lest at den inneholder thujon (usikker på stavingen) og at det er derfor den ikke skal drikkes etter el. Siden det er en gift som ikke er bra for et foster.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Her: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/22/435358.html Jeg kan også legge til at jeg har drukket og spist soyaprodukter de siste årene og jeg ble gravid 6 uker etter at jeg sluttet på pillen, uten at det var helt meningen
meg & to små vampyrer Skrevet 28. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2008 Æsj, da. Vil ikke at sjansene skal være mindre jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå