Gå til innhold

HAHA!! :) Jeg er nesten ferdig med juleforberedelsene!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, planleggingen altså :P Årets julebok er produsert, så nå er det bare å jobbe på :) Alle julegavene er planlagt, bare å kjøpe dem :/ det skal gjøres neste helg faktisk! deilig å bli fort ferdig. datoer er satt av til julereingjøring,så når 24 november setter inn, er hele huset reint, det er pyntet til jul (untatt juletre) og alle pakkene er pakket inn og alt som skal bakes er bakt!!! sååå deilig :) så hele desember går til: juleverksteder, gløggkvelder, advendtstunder,pepperkakebaking,pepperkakehusbygging julekalendere og KOOOOOOOOOS :)

Har et bord hvor juleverkstedting ligger fremme hele desember, (i en rød søt kurv hihi) og hver kveld med guttungen så sitter vi ved bordet og har julemusikk, drikker kakao eller gløgg, spiser kveldsmaten, leser julehistorier, har stearinlys,lager julegaver osv.. bare en times tid, ikke alltid det engang, men gjør det HVER kveld :) han ELSKER det, og jeg elsker det :) ÅÅÅÅÅÅ!!! jeg gleder meg til DESEMBER!!!!!!

Jeg lagde bok i fjor og, og var ferdig med ALT like tidlig.. så råder dere til å planlegge ALT! (står tilogmed at jeg må sette på poteter kl 16.15 hos mamma på julaften da ho er i kirken hoho)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

færdig med julegavene jeg :) kjøper inn litt og litt hele året så plutselig færdig. Foresten har julegaven til dattra mi igjen men vet allerede ka æ skal kjøpe til ho så null stress :)

Skrevet

er alltid deilig :)

Skrevet

Flink du er :-), jeg er også en person som er glad i desmber og jul, gleder meg til å ta frem pynten. Har begynt å kjøpe gaver, har laget liste over hvilke gaver som skal kjøpes, så jeg vet hva jeg skal gi til halvparten.Har planlagt å bake og ha juleverksted mei ei vennine som har ei jente som er 1 år yngre enn våres.Har planer om å ha det meste klart i løpet av november, da jeg har termin i januar.

Skrevet

er sånn jeg har og :) men jeg har juleverksted og sånne koseting i desember da :P men har ikke termin før i slutten av februar heller hehe :)

Skrevet

Jeg ble litt inspirert jeg nå. Da skal jeg sette meg ned å forberede jula jeg også. I år blir vi jo en til, så det er sikkert greit å være ferdig med juleforberedelsene før stresset setter inn. Man kan jo til å med kjøpe julepynt i enkelte butikker (men det synes jeg er litt tidlig - mye av sjarmen med jula blir borte med sånt kjøpepress)

Skrevet

A krissmisstrii,a krissmisstrii,a krissmisstriiiiii....kom i skikkelig juleksestemning no...:-)

Er ikke i nærheten med å være så flink som deg, men fikk litt piffen nå som du ramset opp alle koselige tingene...dette blir forhåpentligvis vår siste jul uten egene barn så da øver vi oss på vår nevø...:-)

skal være flinkere med hans advendskalende iår iallefall..i fjor var jeg så sent ute at det ble fryyyktelig dyrt...har sånn som man henger gaver på...i år skal jeg rett og slett kjøpe lego, tegnesaker og litt skoleting+ ha juleverkstedsting i de dagene vi skal ha juleverksted. i fjor hadde vi det i tillegg og da ble det veldig smør på flesk...:-D

å så jeg gleder meg til jul..:-)

Skrevet

ja man får litt blod på tann hehe :) jeg er redd for bekkenløsning o.l så begynte nå mens vi skriver SEPTEMBER haha:) og imorra, så står første gjøremål på planen thihi... så hele oktober går til praktiske gjøremål som ikke er julerelatert, som ommøblering, oppussing av bad o.l november skal alle gavene være i hus, (handler de jo neste helg hihi) og første halvdel går til julereingjøring, og innkjøp av kalenderting - juleverkstedting baketing osv, og siste halvdel går til julebakst. blir noendager det og da jeg SKAL HA 7 sorter hjemmelagd fra bunn hihi...

så da slipper jeg alt som heter STRESS, og jeg kan koooose meg HELE desember, og guttungen min får KNALLFINE minner fra jula, og han lærer og bli glad i jula.

jeg hadde det sånn når jeg var liten, og ELSKER jula nå.. venninna mi, stresser rundt i siste lita, for det har ho lært hjemme..ho ser på jula som BARE stress, og foreldrene henes begynner julrereingjøringa i desember og tar ALT da.. ikke koselig for barna oppi der.. :P

Skrevet

Så fantastisk!

Ble helt i julestemning av å lese dette jeg. Jeg og vil!

Kommer nok til å kopiere noen av forberedelsene dine jeg. Likte spes godt juleboka og det bordet med juleverkstedting.

Fikk plutselig bilder i hodet om hvordan desember kan blir *S* Så koselig! Meg og jentene på stuebordet, gløgg og pepperkake lukt i huset...

Åhhh jeg gleder meg til jul!!!

Tusen takk for gode ideer og inspirasjon!!

Lurer på om jeg og skal begynne snart.. jeg er egentlig en av de 'trege', ikke av de som stresser, men ikke først ute alikavel og med tvillinger i magen nå er det vel en stor sjangs for at jeg ikke 'orker' så mye når desember har meldt seg..

Skrevet

jeg er godt igang jeg nå hihi :) jeg er redd for bekkenløsning og drit seinere i svangerskapet, så skal bli ferdig fortest mulig!! termin i februar, så er ganske stor i desember vil jeg tro... så da skal jeg kose meg med GOD samvittighet :) og gi sønnen min en herlig julefølelse!!!

sett igang jenter!! jula kommer fortere enn vi aner!! haha

Skrevet

Du verden! Du er jammen flink. Men har du virkelig julepyntet hus en hel måned før jul?!? Og jeg vet ikke om jeg helt ser vitsen med å ha julevasken ferdig 24. november. Er jo ikke akkurat rent når vi kommer til jul da. Iallefall ikke her i huset...

Syns det er kos med jul, og det er sikkert lurt å planlegge godt og være ute i god tid, sånn at det ikke bare blir stress. Men å holde på med jule en fjerdedel av året, syns jeg blir litt i overkant...

Skrevet

en grundig husvask er ok i november. for har jo daglig reingjøring for det, og er reint til jul da.. vegger blir ikke møkkete på en mnd ;)

JA jeg har julepyntet hus en mnd før jul. har alltid pynten oppe før 1.adent! og den er 30. november. men jeg jobber tett fra 24. til 30. så henger den opp da :) hehe.. kooser meg fra advent og utover! idag, er alle gavene i hus! deeeilig :)

Skrevet

Imponerende Mokikk! Jeg har aldri vært så veldig "julete" av meg. Jobber ofte i julen også. Men kanskje jeg skal prøve å gjøre en innsats for julestemningen i år? Øve meg litt før neste år når jeg sannsynligvis har en liten baby som skal feire sin første jul :-) Takk for inspirasjon :-)

Skrevet

Denne henger jeg meg på også:)

Er det lov å spørre om hva du har planlagt i julegaver? Har begynt sånn smått jeg også, men har lite fantasi...

Skrevet

treåringen min har fått en bilbane (250kr på brio!)

foreldrene mine har fått et dekken til føllet de har, også en stilig ramme med flere biler av treåringen.

lillebror fikk genser

søstera mi fikk håndkrem og skrubbkrem til hendene - et bra merke som er knallgode!

tantungen min på 14år fikk sparegris med 100kr

tantungen min på 6 mnd fikk hals lue og votter

broren min får flyvende vekkerklokke

stesøster på 6 år får puslespill

besteforeldre får bilde i ramme av guttungen

bestefar til samboer får krimbok

ungene til søstera hans får hver sin sparegris med penger

ja det var hele rekka det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...