Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jeg har ikke peiling på utregning av tidspunkt for el eller sikre perioder. Har ikke brydd meg med å sette meg inn i det. Men nå er det kanskje av interesse alikevel. Vi forsøker ikke å bli gravide og bruker vanligvis prevensjon, men her om dagen slumset vi litt. Ingen fare om jeg blir gravid mao.Skal jo ha nr 2 en eller annen gang uansett. Mitt spørsmål er om jeg hadde en sikker periode eller ei. Mensens siste dag var 18.09 og vi var uforsiktige den 25.09. Har vanligvis en syklus på 28-30 dg. Noen tjappe i hodet for utregning av dette som kan gi meg et vink?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Eggløsning kommer normalt 14 dager før neste mens første dag. Med en syklus på 28-30 dager vil dette si eggløsning ca dag 14-16 etter første dag i siste mens. Altså ca 14-16 dager etter den 18.09. Dette tilsier at 25.09 er såkalt sikker dag. MEN her er det variasjoner. Sædceller lever normalt to døgn, men i visse tilfeller opptil sju døgn. Så helt sikkert er det liksom ikke.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 man kan ha flere eggløsninger på 1 månde.. beviset ligger i magen min 7 uker til...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Samleie/orgasme kan faktisk påvirke eggløsningen så den kommer utenom den vante syklusen. Selv har jeg levende bevis på at sikre perioder ikke finnes. Første gang gravid etter samleie dagen før ventet mens, andre gangen under mensen. Så vil man ikke bli gravid, bruk prevensjon!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Nevnte vel over her at det ikke var så farlig om jeg ble gravid, gjorde jeg ikke? Blir prøvere igjen til våren tenkte vi. Hadde det vært krise å blitt gravid nå -så hadde vi jo vært litt mer forsiktig. Men selvfølgelig, tar poenget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå