noggie Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Er på aktiv sykmelding for tida, denne går snart ut. Jobben er ikke noe særlig for å tilrettelegge utover at jeg ikke løfter (jobber på lager). Har selv foreslått flere ting jeg kan gjøre istedet, men det er null gehør for dette. Stort sett går dagene da med til å sitte å se på de andre jobbe (de gangene det er noe for meg å gjøre må jeg be de andre løfte esker ol. for meg og dette tar jo tid fra deres jobb). Lurer på hva som lønner seg av svangerskapspenger eller sykmelding resten av svangerskapet? Har termin i januar. Noen som kan hjelpe?
elefantmamma Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 hvis du kan velge, så lønner sykepenger seg, da får du feriepenger. Nav setter sikkert pris på å høre hvordan bedriften ikke tilrettelegger, det er nemlig kommet nye og strenge krav. Lykke til.
edvina har fått en gutt Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Dette stemmer ikke. Det er nå akkurat samme rettigheter for svangerskapspenger og sykemelding. Fordelen med svangerskapspenger vil være at dersom du skulle bli syk under fødselspermisjonen din, så har du ikke brukt opp flere mnd av rettighetene dine(du kan bare være sykemeldt 1 år). Feriepengene du får vil være opptjent på samme måte for begge ordningene dine nemlig for 64 arbeidsdager(dette er innkludert de første dagene som arbeidsgiver betaler). Derimot dersom arbeidsgiver forskuddterer lønnen din, vil få dekket feriepenger for hele perioden(arbeidsgiver får "tapet").
*Super*Mamman* Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Velg svangerskapspengene, for da bruker du ikke av sykepengedagene. Du har jo kun ett visst anntall dager du kan være sykemeldt i løpet av 3 år, og dumt å bruke opp dem. Du vil få like mye utbetalt uansett hva du velger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå