Gå til innhold

EL-slim

babyklar er lykkelig :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker dere dette? Jeg har generelt lite slim da... men av og til kan d plutselig komme litt. veldig sjelden. har ikke lagt merke til det tidligere når og om d har sammenheng med syklus. Har veldig ustabil syklus for tiden. Kom slim imorges, er da 12 dager siden siste mens. Er det det dere mener da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres ut som el-slim, ja..

jeg har 28 dager syklus, og får slim dag 12-14, og el er da på dag 14 for meg...

og når det er slim er det veldig gunstig for sædcellene,-)

Skrevet

ok,så EL-slim kommer før eggløsning? Er litt grønn på dette. Tenkte aldri på sånn med di to første, da satt di liksom med en gang:) Men denne gangen tar det litt tid da. Så tenkte det kunne være greit å få litt peiling på noen tegn da:) Takk for svar:)

Skrevet

Eggløsningsslim, sekret eller hva du vil kalle det, kan variere veldig fra kvinne til kvinne hvordan det oppleves. Noen har mye, andre har lite. Noen er aldri helt tørre, mens noen er det. Noen har eggløsningsslim, andre har aldri opplevd dette. Og sekretene kan variere fra syklus til syklus. Du må bare bli kjent med DIN kropp først, og hvordan den fungerer, så skjønner du litt etterhvert ;-) Men det "slimet" du kjendte i dag morges kan være el-slim, men det kan også være mye annet, alt ettersom hvordan det føles. Du finner beskrivelser av de ulike sekretene nedenfor.

På pernille.info har du en tommelfingerregel som går som følgende:

Mensen > spotting > tørr > klebrig > lotion > melk > eggløsningsslim > lotion/klebrig > tørr > (lotion/melk >) mensen.

De forskjellige sekretene forklares slik:

Menstruasjon - rød blødning.

Spotting - brun/rosa liten blødning eller lett blodtilblandet sekret.

Tørt - ingen sekreter.

Klebrig - ofte hvitt. Føles "tørt" og smuldrete, kan være litt klumpete. Kan ikke strekkes, kan av og til danne små topper ved strekking.

Lotion - hvitt eller (lys) gult, ser ut og føles som fuktighetskrem. Danner små topper ved strekking.

Melk - hvitt eller (lys) gult, ser ut og føles som melk. Danner ikke topper ved strekking, men holder seg tyntflytende på fingeren.

Vann - blankt og glatt, nesten som eggløsningsslim, bortsett fra at det ikke kan strekkes.

Eggløsningsslim - oftest blankt, men kan også være hvitt, gult, blankt m/ litt hvitt/gult/rosa/rødt/brunt i, hvitt m/ litt gult/rosa/rødt/brunt i eller gult m/ litt hvitt/rosa/rødt/brunt i. Ligner veldig på eggehvite, er veldig glatt og sleipt. Kan strekkes alt fra 1-25 cm, avhengig av kvaliteten. Det vil ikke absorberes av dopapiret, men legge seg oppå.

All infoen finner du på pernille.info.

Sekretene kan du sjekke på mange måter, dette står veldig fint forklart på siden.

Om du sjekker etter sekret, synes jeg det er veldig lurt å sjekke livmorstappen også, så får du kanskje bekreftet det du trodde. Om tappen står det mye om på pernille.info også.

Håper det iallefall var litt til hjelp. Lykke til! :-)

Skrevet

Ooops, var ikke meningen at det skulle stå eggløsningsslim på første ordet! Der skulle stå bare slim.

Skrevet

tusen takk for kjempgod hjelp:) Høres ut som om det var eggløsningslim jeg hadde,bortsett fra at jeg ikke prøvde å sjekke om det kunne strekkes,så det skal være usagt:) Imponert over hvor mye dere kan:)

Skrevet

Får håpe dere traff blink, og en liten er på vei da! :-)

He,he. Nei, kan ikke så mye, men har så mange gode nettsider jeg benytter meg av ;-) Dessuten får man vite mye om alt slikt etter en stund her inne :-) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...