Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Gutten min har de siste 14 dagene hatt avføring 4-6 ganger for dagen. Han er 5 1/2 mnd. Spist fast føde siden han var 4 mnd. Det lukter svært surt av avføringen, nett som om han har skikkelig "dagenderpåbæsj". Har bare blitt mer og mer sår på stumpen pga hyppig avføring, selv om eg har smurt han etter hvert skift med en fet salve. Oppdaget i dag at han har blitt så sår at han faktisk blødde fra pungen (på undersiden). Der han er sår ellers, er det nett som om det er nupper i huden. Noen som har gode tips å komme med?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Prøv med helt vanlig zink-salve fra apoteket, evnt strø på litt potetmel og la det lufttørke. Hvis det ikke hjelper i løpet av et par dager, ville jeg tatt en telefon til helsesøster.
mamman til pia, eli og mari Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 om du vet noen som selger oriflame få tak i den lille rosa krukka som heter universalkrem den er helt super på såre barne romper, du kan foresten bruke den på alt super fantastisk og den skal i hus hær før tvillingan blir født kan ikke være uten den
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Kjøpe Krystallfiolett på apoteket, pluss Inotyol salve ( tror den skrives slik) smør tjukke lag etter hvert stell og stell ofte. Annet godt råd er Krystallfiolett og potetmel kombinert, men siden han har hyppig avføring så trengs det en barriere. Ville også få sjekket opp med lege om det kan være noe han ikke tåler i kosten, hvis du gir mme så kan det tenkes at han ikke tåler vanlig mme, ellers så kan det være gluten ahn regerer på eller andre ting. Sånt gir seg ofte utslag i hyppig og løs avvføring med uvanlig/ ubehagelig lukt, farge og konsistens.
juhuuuu Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Bruker du våtservietter eller vann når du skifter på ham? Jeg merker stor forskjell på min når jeg bare skyller ham med lunkent vann, evt. bruker mesoft kompresser med vann. Og så er det kjempeviktig at han er god og tørr før ny bleie kommer på, så bruk et håndkle hvis du ikke har tid til lufttørking. Jeg har forresten hatt bra resultat med COOP änlamark sin sinksalve, det er ikke dyr heller. Kanskje sjekke med lege hvorfor han har mye og illeluktende avføring også? Det er jo ikke normalt over så lang tid.
You can call me Dårris Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Han er jo liten enda, så kanskje han har reagert på å gå over til fast føde? Inotyol er forresten eneste salve som har fungert på min lille;)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Tusen takk for svar Skal til helsesøster i morgen, så får hun se på det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Smør et meget tykkt lag med sinksalve ofte så går det over. Det skal bli helt hvitt og skift bleie ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå