Mrs. Bouquet Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Ingenting er en mulighet. Ellers kan det hende jeg baker skillingsboller/kaneboller. Ikke typiske julekaker, men de 7 vanlige sortene er så ufattelig kjedelige og smakløse at jeg helst vil slippe å få dem i hus.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Blir ikke abking i år, pga ks i november, så de kjøper jeg på butikken!
sol2002 Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Her i huset blir det ihvertfall sjokoladekjeks, de må jeg gjerne bake 2 ganger iløpet av desember, + smultringer, kromkaker, jentungen skal vel ha en porsjon med julemenn og pepperkaker,
mamman til pia, eli og mari Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 kakemanner , pepperkaker , krumkaker og smultringer
batteriet! Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg får kromkaker av svigermor, smultringer og pepperkaker kjøper jeg, og kakemenner og tyske skiver baker jeg.... Og så kjøper jeg i tillegg store mengder marsipan og julesnop :-) Oi som jeg gleder meg til jul...
maimora Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Ihvert fall snickers kake, nam nam. Tror det blir litt før jul også, fikk egentlig lyst på det nå jeg... Ellers er det det "vanlige"
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 For meg så er det delfiakake, smulteringer og mandariner som er jul, hehe... Delfiakake får jeg av svigers, smulteringene kjøpes i smulteringbua (som har de besteste!!!) Og mandarinene kjøper jeg i butikken Her i huset spises det virkelig ikke sånne tørrkaker... Så jeg ser ingen vits i å lage dem... Jo vi lager jo selvfølgelig peppekaker og kakemenn sammen med minsten som han og venner går å gomler på... Også har vi luleverksted hvor vi lager julepynt og julegaver... Er jo sååååå koselig! Gleder meg til jul :) Med spark i magen :)
temine Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Grovbrød, sirupskake, bondebrød og loff. Pepperkaker og pepperkakehus sammen med tulla. Ellers blir det vel nøttekarameller og brente mandler. Så kjøper vi inn mandariner i fleng:D
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Blir ivertfall pepperkakebaking sammen med eldstemann:) så lager jeg noen kanelboller og ei sjokoladekake som jeg har i fryseren til evnt. kaffebesøk i løpet av jula =) en 2 liter med is er sikkert greit å ha også..Maaassevis av klementiner og nøtter og annet godt skal jo stå fremme hele jula selvfølgelig =)=) vi er ikke store fan av krumkaker og andre sånne tørre kaker.... Gleder meg til jul =)
fembarnsmammaertoppenღ ღ Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 sataer på dei fleste sorter:)...no gleder eg meg til jul:))
malleleo<3 Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 hos meg blir det bare bakt colakaker og pepperkakehus:P
Bustehue Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Vi skal bake pepperkaker, kakemenn, delfiakake, kokosmakroner og kanskje krumkaker..
Gorosa Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Jeg kjøper pepperkaker og sirupssnipper, så baker jeg kransekake, kokosmakroner, delfiakake, og "sjokoladeboller" med puffet ris og krumkaker. Det er stort sett bare jeg som spiser kakene, og for øyeblikket fristere det ikke med kaker i det hele tatt, så får se hva det blir til. Svigermor og mamma er veldig flinke til å lage store porsjoner, så det kan jo hende jeg spør pent om de har lyst til å bytte noen sorter I år har jeg derimot kjempelyst til å lage mye av julepålegget selv. I fjor lagde jeg sylte, av grisehode, og kalvesus, sammen med bestemor. Det vil jeg lage i år også (prøve alene denne gangen ), og så har jeg lyst til å lage lammerull og okserull. Dersom jeg orker har jeg lyst til å lære å lage lefser hos bestemor. Og så må det hjemmebakt brød til. Dette er hva jeg har lyst til, om det blir noe av er noe helt annet.
2 søte små gutter Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Lite baking, blir mer snop : risboller, karameller, peppermyntestenger,......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå