Gå til innhold

MÅ alle som gifter seg ha selskap...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som drar til utlandet og gifter seg og da er det "greit" å ikke ha selskap, men jeg har bare lyst å gjøre det jeg. Har ikke spesielt lyst på selskap, og skal inrømme at når jeg leser blader som "ditt bryllup" osv får jeg masse gode tips, men det ender opp med at jeg tenker "er det visst i a?" også får jeg enda mindre lyst til å ha selskap. Samboeren min har lyst på selskap og finner stadig noen til han har lyst å be, mens jeg egentlig godt kunne spart meg for å gå opp kirkegulvet, stå på stoler og kysse og brudevalsen ikke minst! Gruer meg, men har så innmari lyst å være gift med han.. Hvorfor er den dagen man gifter seg blitt så viktig... sukk..

(Ja, det hører vel til på bryllupsdebatten men der er alle bare gifteklare og lykkelige hele gjengen... :P )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine giftet seg i Tinghuset med to forlovere og meg tilstede. Etterpå var vi og spiste på fin restaurant, og de dro til London på bryllupsreise. Helt supert, og et perfekt opplegg for akkurat dem.

Selvsagt var det et par stykker som var snurt fordi de ikke skulle ha fest, men man gifter seg ikke for de andre men for seg selv. Om noen blir sur av den grunn, får det være deres problem, og ikke brudeparet.

Skrevet

Det er så godt å høre, skulle ønske flere tenkte sånn.. Nå er det jo sånn for meg at den kommende brudgommen "syns han vil be den og den" og derfor er det ikke til å unngå at det blir fest, men... off.. har virkelig ikke lyst å stå på stoler å kysse fordi alle andre syns det er gøy altså.. kanskje jeg skal skrive på menyen at det er strengt forbudt? :P

Skrevet

Vi giftet oss med kun forloverne tilstede på tinghuset.

Ingen visste noenting.

Hadde middagsbesøk hjemme hos oss selv på kvelden, igjen kun med forloverne.

Senere hadde vi en middag med foreldrene våre.

Jeg ville ikke ha alt det styret som et voldsomt bryllup medfører.

For å møtes på halvveien kan dere jo arrangere en fest på et senere tidspunkt. Da kan han jo invitere hvem han vil.

Skrevet

Ja det er jo litt synd at dere har forskjellige meninger om akkurat det med selskap eller ikke. Men dere kan jo komme til et kompromiss, kan dere ikke? Du går med på selskap hvis dere kun inviterer de nærmeste f.eks.

Ang. det med å kysse på stolene, så tror jeg ikke det er til å komme utenom når man har fest altså:-s

Skrevet

Ja.. Egentlig hadde vi tenkt å grillfest ute på sommeren, helt til vi kom på at vi må leie masse telt, fluer, mygg, veps, høye heler på gressplen, vind, regn og alle tingene som faktisk må gå bra... hehe. Så vi blåste i det, og tenkte at å gifte seg på valentinsdagen måtte jo være fint...

Vi får se med selskapet. Vi har stor familie så de nærmeste av slekt og venner er 46 stk... haha.. :P

Skrevet

Sambo og jeg er også langt fra tanken på et formelt middagslag. Vi er begge den litt sjenerte typen og hater tanken på å holde taler og være midtpunkt.

Jeg har heller lekt litt med tanken på å enten gifte oss utendørs og ha en HELT uformell grillfest for familien samme kveld + uformell fest med venner en annen kveld, ELLER allerhelst:

si til familien at vi drar til syden den og den datoen og vi ønsker gjerne at de blir med; da er det mange gjester som naturlig vil trekke seg, og man ender opp med kun de aller nærmeste (folk har jo blitt invitert så de kan ikke klage). Når vi er der nede avtaler vi å gå ut og spise, men med møtested et annet sted, og når de kommer dit står vi der i dress og kjole og med prest :o) Surprise! Ut og spise etter seremonien. Ikke noe mer hjemme, annet enn evt en fest for venner.

Bryllupet er jo tross alt kun en dag, og når det er vi som tross alt skal feires må det jo kunne gjøres på et vis vi trives med. Man gifter seg for egen del, ikke andres. Inbilder meg at om folk la like mye energi i ekteskapet som enkelte "bridezillas" legger i bryllupet, ville skilsmissestatistikken gått drastisk ned... ;oP

Skrevet

kusinen til sambo hadde ikke selskp etter bryllupet sitt. Vi var i kirken, og noen av oss drakk kaffe hos dem etterpå. Vi dro ganske raskt igjen, for de skulle på en finere restaurant å spise sammen med sine foreldre. Ikke noe pes det :)

Skrevet

Det er ingen som er forpliktet til dèt. Vi skal heller ikke ha et storslagent bryllup. - Det er ikke derfor jeg gifter meg. Jeg har heller aldri hatt et sentimentalromantisk forhold til bryllup. (selv om jeg har vært gift før) .. Det er dere som skal formalisere forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...