Gå til innhold

Mandel /polypp operasjon og stemmeforandring - Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring på dette ? Jr har fjernet begge deler for 4 dager siden. Han har fortsatt en veldig nasal lyd når han snakker, og stemmen har blitt lysere.

Han er nok hoven i områdene der inngrepene har vært (og at dette er årsaken til forandringen) , men hvor lang tid tar det før han får normal måte å snakke på igjen ? Dette plager han litt, for han hører selv at uttalen ikke er riktig. an er 4 år.

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min minstemann har også nettopp vært gjennom dette inngrepet. Da opplyste de om at det er helt vanlig at de kan få stemmeforandring, men sa ikke hvor lenge dette kan vare... Her har det ikke skjedd da, han har sin vanlige stemme...

Skrevet

Minstemann her fjernet polyppene i fjor, da var han 3 år. Husker jeg synstes stemmen han var såå rar i starten...men kan dessverre ikke svare på når det ble "vanlig"...eller om jeg bare ble vant til det???

Skrevet

At stemmen er lysere enn vanlig kan vi nok bli vant til - men han snakker veldig opp i nesen om dere skjønner.

Det kan jo ikke fortsette, det er jo litt utydelig og rart å høre på. hna har alltid hatt klokkeklar uttale.....

Skrevet

Gutten min gjorde samme inngrep på fredag. Han har det på samme måte, regner med at det er fordi det er hovent. Halsen er jo og antagelig hoven.

Jeg har ikke tenkt noe mer på det, men nå var han nasal fra før fordi han hadde så mye

Skrevet

Jeg regner med at ting har blitt normalt om ca 2 uker forresten, da kan de jo hvertfall være i normal aktivitet igjen.

Om 1 uke ca (etter inngrepet) faller "skorpene" av og da vil de få en vond periode igjen, og kanskje litt rar stemme fordi det gjør vondt

Skrevet

Guttungen tok mandler og polypper for 1 1/2 uke siden, og han har veldig rar stemme! Vi har værtvant til stemmen gjennom en tett hals, så vi må flire når han snakker nå! Den er så lys og ikke "tett i halsen grøtete"... hehe

Skrevet

Men hva med nasal stemme da ? Det høres ut som han er helt tett i nesa, men klarer fint å puste gjennom den,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...