Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Vi har handlet som regel på Coop. Har komt frem til at vi bruker sinnsykt mye penger på mat og det er mye som blir kastet! Hvor er det billigst å handle matvarer? Syns noen sa tidligere at det var Rema 1000. Tenkte å ta oss selv i nakken og gjøre storhandel når lønna kommer, og kjøpe inn brød,melk og frukt etter behov. Og hvor mye bruker dere på mat? Vi er bare to stk. Hvor mye penger går det til f.eks bleier på en mnd? Vi venter jo en liten en..
*Andreapus* Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Vi handler masse på coop obs, prix.. Og på Ica. Noen ganger meny vis det noe spes vi skal ha. Vi har sånn familiekort på coop, sånn medlemskort, så vi fant ut at det faktisk lønner seg og handle der.. I tillegg har de ofte sånne tilbud på ditt og datt som er greit og ha i hus. Har hvertfall en storhandel der i uka. Dyrt er det ja.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Vi storhandler på Coop Obs et par ganger i måneden og elles blir det småhandling på Spar, Kiwi og Ultra, det er de som ligger nærmest oss. Coop Obs ligger litt lengre unna og er dyrere enn f.eks. Kiwi og Rema, men det er den eneste butikken jeg føler at vi kan få alt vi trenger av mat på et sted. I tillegg pleier de å ha en del bra tilbud og har vi medlemskort der, noe vi tjener litt på. Har trumf kort også, så får poeng på Kiwi, Spar og Ultra. Rema ligger ikke så langt unna det heller, men de gangene vi har skulle tatt en storhandel der er det alltid flere ting som de ikke har hatt. Vi bruker ca 4000 kr mat/hygenieprodukter/vaskeprodukter per måned og kaster svært lite mat, men vi pleier å ta med mat hjemmefra på jobb, så er jobbmat er jo inkludert i disse pengene. Er foreløpig kun to personer vi også.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Man sparer også en del penger på å lage handleliste før man foretar en storhandel. Planlegg middager noen dager i forveien, så slipper man å dra i butiken hver dag, det er det som er dyrt. Og da kaster man mindre mat også. Ikke kast middagsrester, er mulig du kan ta det med på jobb neste dag som lunsj. (Jeg lager ofte litt ekstra gryterett, pastarett, risrett e.l., med formål å ta restene som lunsj neste dag.)
mamman til pia, eli og mari Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 kiwi, rimi og rema av og til coop om di har noe tilbud jeg bare må ha
tante grusom master of law Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Bor i Oslo og storhandler i Sverige når vi får lønn, sparer massa på det:)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 alle testene på butikker viser at kiwi er billigst.. rema ligger på andre plass og rimi på tredje.. men rema har mest tilhengere selv om kiwi er billigst pga utvalget på kiwi ikke er så stort! på kiwi får du det du trenger til en billig peng. har av og til handlet på ica maxi o.l men herregud så dyrt det blir pga av utvalget! er så mye spennende, da ender jeg opp med 2 poser til 500 kroner.. på kiwi kan jeg handle til hele uka og betale 700 kroner for 5-6 poser:)
Musemor med tre søte små Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Vi pleier å ta ukeshandelen på rema, og de småtingene man trenger i løpet av uken tar vi på rimi
trillemamma Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Vi tar storhandelen på Rema, mens tilbudsvarene kjøper vi stort sett på Ica. Jeg hadde brukt Obs mye hvis de hadde holdt til på rett kant av byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå