GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Fikk nettop servet dette til middag. Spiste det eg, det var jo godt kokt så.. Men så har eg hørt at "får i kål" skal kokes minst 1 time før det er trygt for gravide å spise det. Kan det va en risiko at eg spiste lammafrikkase? :S
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 28. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2008 Lammefrikasse* blir det vel foresten
gutteklubben grei Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Litt tidlig med middag eller? :-) Har aldri hørt annet enn at kjøtt skal være gjennomkokt/stekt for at gravide skal spise trygt men... Både fårikål og lammefrikasse inneholder samme type kjøttbiter. For at de skal bli møre er de helt sikkert kokt lenger enn en time.. Så uansett skal du vøre på den sikre side :-)
birrisj05.02.09 Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Det er vel ingen som halvkoker kjøttet? Kan ikke tenke meg til at det skulle være farlig å spise det. Og kan ikke tenke meg til at noen faktisk spiser halvkokt kjøtt i det hele tatt..
Katsi Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Hadde det ikke vært kokt lenge nok ville det ikke ha vært godt i det hele tatt, blir jo seigt da. Fårikål kokes like lenge både for gravide og ikke gravide, ingen som liker seigt kjøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå