Prøverpånr*2* Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Testet positivt på EL tester den 16,17,18,19, 20 og 21 september. Den 22 september viste EL test kun 1 strek, kontrollstreken. Testet også med EL test den 24 sept, bare for å kontrollere om at det kun var 1 strek på testen, og det var det. Kun kontrollstreken som kom til syne på EL testen. Regner med jeg hade EL rundt 18-19 sept... Fredag 26 og lørdag 27 sept blødde jeg bittelitt lyselyse brunt, men knapt synlig mengde. Sluttet og blø lørdag(igår) formiddag. I mårest tok jeg en ny EL test(har få G-tester:p), og da ble det 2 sterkt synlige streker på den. Har lest en plass her inne at det kunne kanskje bety graviditet, så tok en G-test (en billigstrimmel), men denne viste kun kontroll streken, og ikke 2 streker... Betyr dette at jeg har EL igjen eller? Hva skjer med kroppen min? IKM er 2-3 oktober. Noen som vet noe om hvorfor EL test viste 2 kjempesterke streker nå? Noen som har opplevd dette?
Prøverpånr*2* Skrevet 28. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2008 Ingen som vet, eller har vært borti dette før?
Musemor med tre søte små Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Har ikke vært borte i det, med EL-tester og G-tester reagerer på forskjellige hormoner. Det ene hormonet skilles kun ut dersom man er gravid og det andre skilles du både når man her EL og når man er gravid. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. Test med en G-test igjen om noen dager og se om den blir pos. da
supernint Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Hei! Jeg opplevde dette da jeg fant ut at jeg var gravid for 3 uker siden. Jeg tok en CB digital etter at jeg hadde testet positivt på EL testen. Og der stod det Gravid! Og dette var 4 dager før min IKM. Så det er nok mulig at du er gravid ja... Uten at jeg kan si dette med sikkerhet selvfølgelig:) Hold oss oppdatert da! Lykke til:)
Prøverpånr*2* Skrevet 28. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2008 Hmm, får prøve å holde fingra unna testene i skapet da, og vente til 2 eller 3 oktober. Er så spent, men er redd for å bli like skuffa som alltid, om tr kommer denne mnd også
Clemencia Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Kan godt være en mulighet for graviditet der ;-) Men om du tester etter EL med morgenurin, kan resultatet være misvisende. EL-testene ser etter LH-stigning i urinen, men vi har LH i urinen til normalt, men ved EL eller graviditet stiger denne. Så når du tester om morgenen er urinen konsentrert, og det kan oppstå et misvisende resultat på testen. Flere positive tester på rad kan også være indikator på hormonell ubalanse, men også svangerskap. PCO(S) er en typisk sykdom som gjør at LH-nivået er forhøyet, som utløses på EL-testene, uten at jeg på noen måte prøver å si at du har denne!! Prøver bare å si at du ikke må glede deg aaltfor mye dersom svangerskapet ikke er reellt.. For det kan være et slag i trynet. Bruk graviditetstester istedenfor el-tester når du tester etter graviditet, så har du et sikkert resultat som du ikke trenger å analysere ;-) Krysser fingrene for en liten bebis hos deg :-)
dolphina Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 hei på dere. Jeg har også testet positiv på EL test i dag for hadde ikke fler Gravid tester igjen. Har IKM 2 okt.. Så hvis dette stemmer er jeg lykkelig så spent.... Venter i spenning på å komme meg på et apotek... Vi får vente sammen...thjohoi
Prøverpånr*2* Skrevet 28. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2008 Er så spent. Håper jeg er gravid da. Men vet jo aldri! Fant en link på internett, med itt info ang bruk av ELtest vs Gtest næst IKM... http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå