Gå til innhold

når begynte dere med brød til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor store biter får de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han begynte å få smake på brødskiver uten pålegg mens vi spiste ved ca seks mnd alder, og som fast måltid ved ca 7,5 mnd :D

Gikk så fint så, han elsker det! Blåbærsyltetøy er favoritten ;)

Skrevet

Hun har spist litt brød siden 6 mnd.. Får rundt om kring innmaten av en halv brødskive.. og så får hun fruktmos med youghurt som en avslutning på lunsjen..

Pålegget vi bruker er leverpostei, prim, jordbærsyltetøy, skinkeost og makrell i tomat...

Jeg skjærer av ganske så små biter med en kniv før jeg gir dem til henne.. Kanskje like store som lillefingerneglen min.. Har liksom ikke turt å gi så store biter ennå, er så redd for at hun skal sette i halsen...

Skrevet

Det gjorde vi også, skjærte i små biter. Men da var det ikke bra nok, for han skulle spise selv nemlig. Han spiser ca 3/4 brødskive, og litago yoghurt til sist. Og drikker mme ved siden av :)

Skrevet

rett rundt 7 måneder begynte jeg å gi brød. tilvenning i 3 dager før det gikk opp i en hel skive, uten skorper da- delt i ca 1x1 cms biter. skinkeost, leverpostei eller makrell i tomat på.

Skrevet

Jeg har liksom ikke turt å gi så mye brød enda, men han liker det! Bittesmå terninger med leverpostei er supert. Men uten tenner er det vanskelig å tygge.

Har også begynt å legge en skalk i kjøleskapet, uten pose, over natten. Den er da kald og god å gnage på for kløende gommer!

Min er straks syv og en halv mnd.

Skrevet

Mini er ca 6,5 mnd, og får smake bittesmå biter av min skive. Syns det er kjempegodt! Tenkte å innføre brødskive som lunch snart..

Skrevet

Er ikke makrell i tomat litt sterkt for magen når de bare er 6 mnd?

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å gi småen brød, han er åtte mnd. Kunne sikkert begynt litt før, men vi kom noe seint i gang med fast føde, da han fikk noen hudreaksjoner ved første forsøk.

Gir han ganske små biter med et tynt lag leverpostei på. I begynnelsen var han veeeeldig skeptisk pga konsistensen, men jeg gav han en liten skalk, da fikk han eksperimentere selv. Og så fikk jeg plutselig lov å putte bitene inn i munnen hans også :)

Lukkelukken: Dette er overhodet ikke ment som noe bedrevitende eller bitchy, bare som et vennlig spørsmål eller noe.. trodde man skulle vente med yoghurt og søte ting til de er året?? I alle fall i størst mulig grad eller..? Beklager, ikke meningen å blande meg altså..

Skrevet

Kan de små virkelig få prim og smøreost.

Prim er jo laget på melk og fløte, og smøre ost er jo og et melkeprodukt, trodde ikke de skulle ha sånn melk før de var10 mnd (laget i mat, ikke drikke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...