Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Det er for meg skremmende å igjen bli gravid. Fikk min første og eneste datter for omtrent 12 år siden. Tankene kverner igjennom hodet. Er jeg for gammel? Hva vil familie og venner si? Og er det uforsvarlig å få barn når man har passert 40 år? For for meg så virker det som det er mange som tenker akkurat sånn.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 gratulerer så masse :) drit i hva andre sier.. visst du vil beholde barnet så er det opp til deg :) en får jo hets uansett hva en gjør.. tar en abort så blir en vel overhumpla av disse abortmotstanderne... en kan jo se på det to måter. føler du at du er ferdig med småbarn? eller syns du det bare en koselig ? der har du egentlig svaret :) lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Kjempekjekt. Klar du ikke er for gammel! Hadde du vært for gammel hadde du ikke fått barn. Gled deg. Jeg var 38 år da jeg fikk barn og har aldri angret en dag! Føler meg ikke gammel.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer! Du er ikke for gammel- absolutt ikke! Gled deg over graviditeten! Lykke til
jordbærsjokolade Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer, du er ikke for gammel:) Blås i andres fordommer og nyt det i stedet:)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Mamma ble uplanlagt gravid som 47-åring hu. Da broren min og jeg var 15 og 12 år. Hu er imot abort og beholdt barnet. Nå er det 15 år siden jeg var med og så lillebror ble født. Det har gått så bra! Hvis du ønsker å beholde barnet hadde jeg ikke brydd meg om hva andre hadde å si om det! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Mamma var 43 da hun fikk min søster, som er 17 år yngre enn meg! Det var ikke planlagt, men nå har jeg verdens vakreste lillesøster på 8 år, som jeg aldri ville vært foruten!! :-) Gratulerer så masse!
Gjest Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 GRATULERER nei du er ikke for gammel så lenge du har blitt gravid ,blei overaska jeg da jeg så ingen dømmende perfekte damer her haha. Jeg er 37 og har 3 barn ,eldste 19 år .Blås i hva andre sier er du lykkelig så blås i hva andre mener ,det er ditt liv.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer! Det er jo verdens største under å få bære fram et barn, gled deg og fryd deg! Du vil føle deg ung igjen. Flere kjendiser har fått barna sine etter fylte førti. Da jeg var liten, var det en nabo som gikk til legen fordi hun syntes overgangsalderen ble litt vel plagsom. Hun var gravid, og hun var over femti! Hun fikk et velskapt barn, og en av ungene i gata fikk en onkel som var yngre enn ham. Bare morsomt, familie, naboer og venner var bare positive.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer - klart du ikke er for gammel:-) Venninnen min fikk barn da hun var 41. En sprekere mamma skal man lete lenge etter. Tror også at små barn holder oss unge lenger.
Pappalille Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Så moro for deg =)! Gratulerer! Hadde du vært "for gammel" hadde du vel ikke blitt gravid tenker jeg ;-) Du må jo kjenne på om du vil dette, ikke hva andre vil =)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 nei du er ikke for gammel i mine øyne, og jeg vet at mange kommer garantert til og kritiser dette men etter og ha lest svarene så langt i denne debatten sitter jeg faktisk med ett smil i ansiktet.. bær fram dette barnet om det er det du ønsker og ikke bry deg om hva andre mener og tror om det, det er din kropp og du bestemmer helt og holdent selv ønsker deg masse lykke til og helt til slutt må jeg få GRATULERE deg
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 gratulerer.. Alder er bare et tall, kommer jo mye an på personlighet om du er for gammel eller ei, syns jeg.. Mange 40åringer oppfører seg som om de var 60. Sååå slitne og trøtte, mens andre er helt motsatt og skikkelig spreke..
Gjest Anabella håper Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer masse! Du er selvsagt ikke for gammel! Du er superheldig. Så hyggelig å lese alle de positive svarene du har fått. Det er tydeligvis mange kloke mennesker her :-) Selv er jeg 41 år - og har akkurat begynt å prøve å bli gravid. Håper jeg også lykkes en vakker dag!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 min mor er født i 1948 av en 42 år gammel mor, hjemme, gikk så fint så!! f
Northernlights Skrevet 28. september 2008 #16 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer med spiren. Du vet vel at Trine Haltvik er gravid også? Hun er 43 =o) http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1156514.ece Selv er jeg 42 med en attpåklatt på nesten 3. Og alt går bedre enn man tror på forhånd, når du sitter der i omtrent sjokktilstand (når det er uplanlagt). Mormora mi var eldre enn deg når hun ble mamma for siste gang, og fikk min mor. Du får ta imot alle tilbud i svangerskapet, om prøver eldre mødre får. Ta UL i uke 10-12, for å sjekke nakkefold osv. Jeg tok imot alt jeg kunne få, utenom fostervannsprøven, siden jeg visste det var en ørliten sjanse for abort etterpå. Men det er et personlig valg opp til hver enkelt hva man vil risikere. Lykke til =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå