solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Skal lage pinnebrød i dag og trenger oppskrift fort!!!!!!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 250 gr hvetemel 0,5 ts salt 0,5 ts bakepulver 1 ts margarin 1,5 dl melk/vann Bland i det tørre og spe med væsken til passe deig..
murmelmamma Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Denne bruker vi.....det er turistforeningen sin....og den holder mange dager i pose...om du ikke får brukt alt...går også an å steike de som små flate brød..og ha ost og syltetøy på...som frokostbrød liksom.. Du trenger: 500 g mel (bruk gjerne litt grovt mel) 2 ts bakepulver 5 ss sukker 1 ts salt 1 dl matolje ca 2 dl lunket vann Slik gjør du: Bland det tørre. Spe med vann og olje til deigen har plastelinakonsistens. Form en klump deig til en pølse og tvinn denne rundt en pinne. Stek brødet over glørne til det er gjennomstekt og slipper pinnen. Brødet kan fylles med f.eks syltetøy. Du kan også tvinne deigen rundt en pølse på spidd og lage «pølse i slåbrokk». Bruk gjerne andre smakstilsetninger som f. eks kanel eller revet ost i deigen. TIPS: Det beste spiddet lager du av en grein av frisk tre. Spikk av barken på den øverste delen hvor maten skal sitte.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2008 Tusen takk, da blir det tur i skogen med bål og pinnebrød =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå