Gå til innhold

Nå har jeg ryddet og vasket i 1 time...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det syns knapt. Helt utrolig at 2 små barn kan lage et krigsherjet scenario på kort tid:( Vi har gitt bort 3 store esker med leker til bhg enda er det ufattelig mye overalt. Ingen av mine unger skal verken få eller ønske seg leker til jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har helt siden ungene var veldig små latt de være med og rydde opp før de legger seg. Vi legger alltid inn ryddetid før barnetv.... så her har vi ingen leker som flyter... Nå er barna 3 og 5 år..og rydder helt uten oppfordring.... bare et råd....

Ellers så rydder vi litt hver dag...kjøkken og stue er ryddet før vi legger oss...badet like så...og gangen også...så her er egentlig aldri rotete....litt og litt rydding er bra!!

Skrevet

I første etasje har vi det sånn, men i forrige uke f.eks jobbet jeg minimum 12 timer pr dag og da er det begrenset hva jeg får ryddet med ungene. De har da rasert 2. etasje for og si det mildt. Spesielt rommet til mellomsnupp er helt jævlig. Du kan tenke deg alle lekekasser og alle hyller i en salig haug.. minner om Grønnmo. Vi har snakket om det mange ganger, men 2 åringen skjønner det selvfølgelig ikke. Er ikke mulig å legge inn ryddetid før barnetv. Mannen henter ca 16.30. Handler og er hjemme 17.00. Da lager han middag og innen man er ferdig er det barnetv. Så er det gjerne en tur i badekaret før det er natta. Sånn er hverdagen her.

Skrevet

legg inn 5 minutter før bade da....så kommer de inn i vanen..men du / din mann rydder mest....jeg tror fortsatt at når bare huset er "i orden"...så kan man klare å holde det...og da sparer man MASSE tid resten av livet liksom...hos oss tar aldri husrydding noe tid..... Men her rydder ungene inn i oppvaskmaskinen også... og de legger skittentøyet sitt i skittentøyskurven hver kveld...sånne småting hjelper på....

Noe vi også sparer mye tid på er å ukeshandle mat... da har vi alltid det vi trenger i hus....og man trenger ikke drasse trøtte unger på butikken hver dag....

men nå er jeg en person som synes at orden og struktur gjør hverdagen veldig bra for oss...vi er også i 100 % jobb begge to...ungene er i barnehage til ca 16.30 hver dag....men vi har tid til det vi vil...med å planlegge og organisere......:-)

Skrevet

Ja vi har litt dårlige vaner og rutiner her:) Skal se om ikke vi kan få litt struktur. Takk for tips:)

Skrevet

bare hyggelig!! jeg ELSKER å organisere.....kanksje litt for mye...men vi får MYE tid med ungene på den måten....

vi lager også gjerne neste dags middag på kvelden etter ungene har lagt seg...da er det bare å varme den når vi kommer hjem,.,,og vi har MER tid med ungene.....det er mitt mål...!!

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...