Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Han har sovet godt i natt, spist bra, er i godt humør. Men når vi stod opp i sted så spydde han noe vannvittig. Det spruten stod rett opp på stellebordet, ut av nesen, utover meg, utover gulvet og det var en enorm mengde med væske som kom ut av den lille gutten min. Hører mye om omgangssyken her nå, kan det være det? Håper ikke det, og tror ikke jeg kjenner noen som har det som kan ha smittet han.
ehtaner84 Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 oh, god!!! det er grusomt når det skjer. min lille nuttinutt har spydd slik to ganger, og det var pga mme. hun kan ikke spise det, spyr uansett hvilket merke det er. vet ikke hva det det kan komme av jeg, med gutten din. tenk på hva han har fått i seg, noe han kansje ikke tåler. kansje du har prøvd noe nytt?? eller at han rett og slett har blitt smittet av den minste lille ting ett eller annet sted. ammer du? har DU spist noe annerledes. kan være mange forklaringer. eller at han rett og slett har blit herjet litt med. skjer det igjen, hadde jeg dratt på legevakta, det gjorde vi etter 2. gangen. få i han masse væske. lykke til!
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Kan være det ja, men hvis det ikke blir noe mer, eller diare så kan det vært noe som irriterte i magen, bekning som gikk over til oppkast eller lignende. "Festlig" med små som spyr over alt....hadde ei helsikkes til natt med to små ( 1 1/2 og 3år) som spydde natt til fredag....resten av helga har gått med til å skifte diarè bleier...."hurra"....heldigvis ser de ut til å være friske igjen i dag. Har han omgangsjuka så pass på allmenntilstanden, få i nok væske, rådfør dere med lege/ helsesøster tidlig siden det er et svært lite barn, de har mindre å gå på, de kan også lett få UVI. Omgangsyke kan man få bare man handler på butikken hvis andre med smitte i seg har handlet der og feks ike har vært nøye nok med å vaske hendene. Husk at folk tar på frukter, diverse andre varer, HÅNDTAKET på handlekurven/ vogna....
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2008 Ja huff, men han har ikke spydd siden og virker frisk. Jeg ammer ja, og har ikke spist noe jeg ikke har før. Hmmm... Kan jo nå se ut som det bare var en engangs ting. Har aldri sett han gjøre det der før. Vi får bare følge med å se, han vil ikke ha noe mer mat, men har sovet en liten time o virker fornøyd, det er ikke kommet noe bæsj heller. Får vel bare ta det med ro foreløpig. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå