Gå til innhold

syns dere jeg overreagerer???


Anbefalte innlegg

Skrevet

farmoren til samboeren min, altså oldemoren til sønnen min på 9 mnd driver å skal "blåse rumpe" på sønnen min hver gang hun skal skifte bleie på han. og hun sier hun gleder seg til å passe han for da kan de blåse rumpe. jeg syns det er helt forferdelig. jeg syns ikke hun har noe å gjøre med munnen sin nder "beltestedet" hans hvis dere skjønner... jeg blir ordentlig uvel når hun snakker om det...

har prøvd å snakke med sambo om det, men han sier bare: la henne holde på, du vet hvor rar hun er... hun mener det jo sikkert bare godt.

hvis jeg hadde fått vite at oldemora mi gjode sånn på meg når jeg var liten trorjeg ikke jeg ville likt det akkurat...

 

hm hadde dere syns det var greit? eller bare overreagerer jeg??

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, ja jeg synes du overreagerer. Hvis du ikke liker det så synes jeg faktisk du bør si fra, og da på en ordentlig måte:-)

Skrevet

ha ha ha nå fikk jeg meg en god latter :)

Ja du over reagerer, la nå "gamla" holde på.

Blåse rumpe gjorde de før i tida for å unnga at den ble sår :)

 

Men selv om jeg ler altså, så synes jeg jo at dine følelser på dette må respekteres ! Men jeg er enig med samboern din !! :)

Skrevet

Med fare for å høres ut som en hobbypsykolog, så sier jeg at du har de følelsene og rekasjonene du har. Og det er helt greit, fordi det er slik du føler det. Aksepter deg selv først. Og en ting til, å spørre andre om å dømme deg, er ingen god ide. Du vet hva du føler. Slik er det.

 

SÅ kan du vurdere om denne rumpeblåsinga er noe som er negativt for ungen, og som du ikke vil utsette barnet for. Hvis det er en enkelt blås på skinka, og du synes det kan tåles, så greit. Hvis ikke, så har du ørten handlingsalternativer. En oldemor trenger ikke passe barnet alene, du kan være der og ta alle skift. Eller du kan si ifra, mange måter å gjøre det på.

 

Og skulle du i så fall ikke bli respektert, så er det bare å markere seg. "Jeg er barnets mor, og jeg bestemmer at ingen får kline på rumpa til ungen min. Hvis det ikke respekteres, blir det ingen "intimkontakt" med babyen heretter på deg, gamlemor." Hahaha.

Skrevet

hva er problemet sier jeg bare.... du får det til og høres ut som sex trakkasering her. vi snakker om og blåse rompe!!

joda, litt sært er det, blåse rompe??? jeg ville nå heller valgt og blåse mage jeg da, men om noen vil blåse rompe på min sønn når han er 9 mnd, så javel. det skader vel ikke akkurat noen? og i voksen alder trur jeg ikke han bryr seg mye om det gitt...

Ja, keg syntes du overreagerer, og vil si som samboeren din, la hun holde på, hun mener det sikkert bare godt!

Skrevet

ja da overreagerer jeg kanskje da, men å blåse på for at den skal bli tørr er en ting, men hun blåser ikke på.... hun lager sånn prompelyder melom rompeballene hans.

Skrevet

ser fremdeles ikke hva som er så ille med det, men skjønner heller ikke hva hun vil med munnen sin innimellom rompe ballene hans... sær intresse vil jeg si, men rimelig uskadelig da...

Skrevet

He he, det virker som om du sliter skikkelig med dette her, så da synes jeg du så absolutt bør si fra:-)

Skrevet

Det er litt æsj vil jeg si da. Ikke fordi det er noe seksuelt over det hele, men ungen tisser og bæsjer jo....

Skrevet

hehehehe...ja...jeg synes faktisk du overreagerer en smule her. Er nok helt harmløst og ungen får neppe varige mèn om oldemor blåser på stumpen hans....

Jeg pleier å blåse på magen til minsta..hun ler da så hun hikster...og så blåser jeg på stumpen hvis hun er litt rød...

Skrevet

Nei, vet du hva. Det der ville det ikke falt meg inn å gjøre med egne barn heller, du kan da lage godlyd på mage, rygg, hals, føtter, tær og armer. Hva i all verden har man opp i rumpa på ungen å gjøre med slikt?

 

Dette har med grenser for intimsfæren å gjøre. Mine barn blir forklart at underlivet er deres eget, og at det er bare deres. Ingen andre får lov å ta på, men voksne (og jeg sier hvem) må hjelpe med bleier, tørk og vask inntil de blir store nok til å gjøre alt selv.

 

Babyen er ditt ansvar, du bestemmer. Jeg synes det virker som om dine grenser er helt naturlige, og ganske logiske når barnet senere skal skjønne at ingen voksne har noe med munnen sin oppi rompa dets å gjøre.

Skrevet

Som man spør får man svar, hetes det. Men jeg er uenig i at man skal vurdere gladjentas følelser.

Skrevet

Æsj ,æsj æsj!

Hva har hun mellom rumpeballene på sønnen din å gjøre?

Så lenge det ikke har med vask eller tørrblåsing å gjøre er det ikke et sted man har noe å gjøre.

Det må jo være ubehagelig for den som blir utsatt for prompeblåsing mellom rumpeballene.

Det er det mest bisarre jeg har hørt på lenge.

Du kan gi gamla beskjed om at sånt gjør man ikke, men hun kommer nok ikke til å slutte av den grunn.

Ikke la henne passe barnet alene er mitt råd.

Skrevet

Merkelig spør du meg.. Er da magen en blåser på? ikke rompen! Hadde helt ærlig reagert som deg jeg tror jeg..

Skrevet

Æsj! Syns faktisk ikkje du overreagerer! Tar hun faktisk munnen sin heilt borti rumpeballene og blåser??? Det er det ekleste eg har hørt på lenge! ÆSJ!

Skrevet

he he...det var kanskje litt spesielt at hun nevner det hele tiden, men jeg synes ikke det at hun gjør det burde være noe problem

Skrevet

leste ikke innleggene mellom før nå og ser at hun ikke gjør det for å tørke rompa men for å lage prompelyder mellom rompeballene. Det synes jeg var veldig rart. Man bæsjer jo etc..huff så uhygenisk og rart.

 

Vi tuller med barna innimellom med å lage prompelyder med navlen. Synes det rekker fint jeg. De synes jo det er utrolig morsomt.

Skrevet

Synes det er litt rart at hun gjør det ja. Men jeg klarer ikke annet enn å se for meg at han kommer til å bæsje på henne en gang. Da gjør hun nok aldri det mer. Jeg synes ikke du er hysterisk, enn skal ikke trenge å akspetere at noen gjør sånt med barnet sitt. Jeg tror ikke jeg hadde likt det selv at det hadde blitt gjort på mine barn, her blåser vi på magen.

Skrevet

Jeg hadde aldri latt noen få gjøre slike ting med mitt barn heller, så jeg synes definitivt ikke at du overreagerer.

 

Hvordan skal barna lære seg hva som er "privat" og ikke dersom folk driver å putter munnen sin opp i rumpa på dem???

Jeg hadde ikke satt pris på at noen skulle blåst meg i rumpa, iallefall.

 

Du vet best hva som er bra for barnet ditt. Snakk med mannen din, og forklar at han må respektere hvordan du føler det. Så lenge det ikke er veldig viktig for ham at ungen BLIR blåst i rumpa, kan jeg ikke forstå hvorfor han ikke kan gi seg på dette.

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...