Gå til innhold

omgangsjuke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg låg hele familien stak med spy og diare...og helt til onsdag brukte jeg for å komme meg ordentlig til igjen...

I dag har jeg fått diare igjen..og er virkelig ikke i form....ER dette mulig?? kan omgangsjuke komme igjen så kort tid etter??

Nå skal det sies at jeg jobber i barnehage og der har nesten vært en "epidemi" i to uker..med diare og spy..og vi sender hjem unger nesten hver dag som enten har spydd eller hatt diare.... Men blir ikke kroppen imun en liten stund??

i dag er jeg HELT utslått igjen....orker ikke tanken på jobb i morgen...men hvis jeg ikke går på jobb må jeg ha sykemelding..og da må jeg på legevakten....sykemelder legevakten folk for omgangsjuke??? grrrrrrrrrrr...litt frustert her.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smitter kjempefort, så det er er nok ikke uvanlig å bli smittet en gang til hvis det går mye omgangssyke :o(

De sier jo at barn skal være 24 timer hjemme etter siste oppkast/diaré før de får lov til å gå i bhg, men vet at leger anbefaler 48 timer siden det smitter så fort.

Skrevet

vi har sagt 48 timer i barnehagen...fordi det er SÅ mange som har blitt smittet...både store og små......sukk...da blir det vel legevakten på meg i kveld...og ikke jobb i morgen....eller tirsdag....sukk

Skrevet

Det kan være flere virus som går, eller varianter av virus. Veldig vanlig at Norovirus gir "Magesjau" og det er flere typer, ofte går det flere typer på en og samme tid. For et par år sia fikk jeg i løpet av 3 uker "omgangsyka" 4 gang, trolig 4 forskjellige typer av norovirus i følge legen. Diarè etter en omgangsyke kan også skyldes at tarmen er litt sensitiv for enkelte ting, som feks melk. Å kutte ut melk ei studn kan hjelpe på.

Har selv omgangsjuka i hus....helsikkesmakt hele greia, men så langt så har kun jentene blitt sjuke av det, vi andre er kun litt "ruskete" i magen.

Skrevet

jeg er bare drittlei ( fnis fnis) hele greia....hele forrige helg og halve uken hjemme...og uken før det..og resten av denne uken på jobb med spy og drit.....JAIK!! heldigvis for sprit ...og vaskemidler...men det tar på....og når jeg nå begynner på igjen....sukk...jeg blir SPRØ!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...