AneB Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Min datter har vært med farmoren og farfaren sin til fjells siden tirsdag. Avtalen var at de skulle komme hjem i morgen. Da jeg kjørte forbi huset deres for en time siden så jeg lys overalt og sendte derfor en melding og spurte om de hadde kommet hjem. Ingen svar kom... Ringte derfor barnefar -som jeg altså ikke bor sammen med- og spurte om han hadde hørt noe om at de skulle komme hjem i dag, hvilket han ikke hadde. Så han ringte de, og mens han snakket med meg etter å ha snakket med dem fikk jeg melding. "de hadde ikke tenkt å si noe for at jeg bare skulle dra på skolen i morgen å lese sånn som jeg hadde tenkt" var svaret. God tanke, det, men det hadde jeg tenkt å gjøre også, det er barnefar sin helg uansett, men jeg liker å vite hvor barnet mitt befinner seg!! Det som irritere meg mest (er skikkelig barnslig) men det er HANS helg og han sitter hjemme å drikker øl med kompisene sine, og kommer ikke til å ha henne i morgen selv om hun er kommet hjem. De hadde henne også forrige helg når det var hans helg... Er jeg dumma nå??
Mom2Two Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Ville i så fall vært mest sur på exen. Dårlig at han ikke er sammen med barnet når det er hans helg. Farmor og farfar synes jeg ikke har gjort noe galt her, de hadde bare de beste intensjoner.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Nr1: Synes du overreagerer når det gjeldet at ho skal vite hvor ho er til enhver tid.. Nr2: Synes du overreagerer på at de hadde ho med på fjellet.. Jenta må jo få lov til å være sammen med sin farmor og farfar, og det får ho vel ikke når det er du som har ho..? Nr3: Hvis dette gjentar seg hver gang han har ho, DA har du lov til å reagere.. Det blir feil..
TeddyRockspin Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Nei, jeg synes virkelig ikke du er dum ihvertfall... Hadde nok tenkt det samme som deg. Hyggelig at hun er med besteforeldrene sine, men hun burde jo få være litt med pappa'n sin også! Synes han virker lite ansvarsfull...
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2008 Har ikke sagt noe om fjellet, det syns jeg var dødsbra, siden jeg har myyye å lese denne uken. Ser jo også at de holdt kjeft om at de kom hjem for å være greie, men de gjør så mange rare ting for å være greie. Føles bare feil at jeg skal dra på skolen å lese når jeg ikke har vært sammen med henne siden mandag, og barnefar likevel ikke kommer til å ha henne. Da ville jeg disponert dagen i dag annerledes, og tilbragt søndagen med datteren min...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 ja jeg syns du overreagerer. syns det høres slitsomt ut og ha melleplikt hvor barnet er hele tiden. spesielt når det spiller nada rolle for deg om barnet der på det ene eller andre stedet.barnet har det vel flott begge steder? syns det virker veldig kontrolerende.
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2008 Jeg syns også han er lite ansvarsfull, men det kommer jo av foreldrene som alltid lar han slippe unna sine plikter...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Tja, det er vel egentlig hans problem hvordan han prioriterer tiden med dattera si... Men han viser jo også hvor mye han bryr seg om henne! Skjønner VELDIG godt at du gjerne vil vite hvor hun er og hvordan hun har det! Jeg hadde selv blitt passe forbanna hvis de som passer sønnen min ikke hadde vært der de forespeilet meg at de skulle være og heller ikke svart på telefonen!!
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2008 Skjønner at du syns det, og syns det faktisk sjøl også. Men jeg blir bare så oppgitt fordi han alltid "slipper unna", jenta har faktisk krav på samvær med pappaen sin som hun digger over alt på jord. Han er en super pappa, tror jeg bare blir lei meg og skuffet på hennes vegne fordi han ikke prioriterer henne, og derfor tenker litt irrasjonelt... Fint med andres synspunkter!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Jeg føler det på samme måte som deg, jeg vil vite hvor dattera mi befinner seg. Helt greit om hun er på tur, men jeg skal vite hvor hun er. Og da også når hun er tilbake igjen... Jeg har nettopp hatt en kjempekrangel med eks-svigers, og har overhodet ikke lyst til at de skal ha vesla mi. Men vesla er jo glad i besteforeldrene sine, og omvendt... Det jeg har sagt til de er at de må gjerne få passe vesla, men jeg vil helst at det skjer utenom samværshelgene til pappen. Hun og han trenger virkelig de få dagene sammen! Jeg synes det er utrolig umodent å sende vekk ungen ti besteforeldre hver helg pappaen har samvær (har hørt om maaaaange som gjør det), og jeg har sagt ifra til barnefar her hva jeg synes om det. Håper ikke det er en gjentakende tendens hos din barnefar, da må du si klart ifra. Ja, det er hans tap om han ikke ser ungen sin, men det er også ungen sitt tap. Samme hvor fantastisk fint de har det hos besteforeldre, så treger de også den "vanlige" kontakten med faren sin. Jeg synes ikke du overreagerer, hadde følt det på samme måte selv...
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2008 Farmora har allrid tlf med seg, og svarer alltid med en gang, så derfor konkluderte jeg med at de ikke ville at jeg skulle vite at de var kommet hjem... Og det blir egentlig bare bekreftet ved at hun svarer på tlf med en gang sønnen ringer. Hun vet jo at jeg blir skuffet for at han aldri tar ansvaret sjøl, og lyver en hvit en her og der for å dekke over at han har hatt datteren vår mindre enn det han egentlig skulle...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 det forstår jeg utrolig godt! det er ikke noe morro å føle at far ikke engsjerer seg. det gjør vondt uansett hvordan forhold man har til far at en far ikke er "helt med" når det kommer til barnet. det barnet man selv elsker over alt på jord og vil gjøre alt for. også blir det halveis fra den andre foreldren :S men kanskje du skal snakke med far om dette? fortelle at du skulle ønske han brukte mer tid på datteren sin og ikke "satt henne bort" så mye. det er nok mer konstruktivt en og "kontrolere" hvor besteforeldrene befinner seg.
Mamma til go'jentene Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 Dersom jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg følt det på akkurat samme måte! Du er ikke dum!
ett til! Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 ja jeg synes faktisk at du overreagerer.har det virkelig noe å si om hvor eksakt jenta di befinner seg når hun likevel er sammen med de hun skal være sammen med?? hadde ikke du kjørt forbi huset deres hadde du vært lykkelig uvitende og ikke tenkt over om hun er på fjellet eller hjemme hos besteforeldre. de ville jo ikke forstyrre deg,heller gi deg litt tid for deg selv! så slutt å klag! og når det gjelder barnefaren;om det var hans helg denne helga,hvorfor lot du besteforeldrene ta med jenta di på fjellet i så lang tid da?du kan da vel ikke være sur på han for at han tar seg en øl med kompisene når han ikke har jenta!!!!!han trodde jo også at hun var på fjellet! synes du er smålig og vrang og egoistisk
Stratos med 3 barn Skrevet 27. september 2008 #15 Skrevet 27. september 2008 Nei, synes ikke du er dum! Jeg vil vite hvor mine barn befinner seg til en hver tid! Dessuten er jeg vokst opp med en far som hadde samme løsningen som din x og det irriterer meg med sånne mannfolk
Septemberstjerna og Martine Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 Synes bare du skal overse innlegget til BareTulla jeg, HI...... Snakk om vrang.... Noen har bare ikke empati.
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2008 Takk skal du ha BareTulla. Ja, det har virkelig noe å si hvor hun befinner seg, og jeg ønsker ikke å være lykkelig uvitende om hvor mitt barn befinner seg. Hvis du leser lenger opp i tråden så ville jeg disponert dagen i dag annerledes for å kunne være sammen med datteren min i morgen hvis jeg visste at hun var 500 meter unna meg, og ikke 25 mil unna meg siden hun allikevel ikke kommer til å være sammen med sin far, og har vært sammen med besteforeldrene siden tirsdag. Jeg sendte henne på fjellet fordi jeg leser til eksamen, og trenger lese-tid. Jeg syns de burde ha gitt beskjed om at hun kom hjem i dag sånn at hun kunne få vært sammen med han i morgen. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å holde tilbake informasjon om hvor de befinner seg.
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2008 Har snakket om det mange ganger. Jeg flyttet 50 mil nå i sommer for at de to skulle få være mere sammen. Avtalene vi hadde blir ikke holdt fra hans side, og foreldrene hans støtter indirekte hans valg. Skjønner at de også vil være sammen med henne, men syns dette blir helt feil... Han skjerper seg i tre dager etter en sånn samtale. Skjønner alltid hva jeg mener og hvorfor... Frustrert.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2008 #19 Skrevet 27. september 2008 huff.. det er håpløst med sånne menn :/ også så utrolig lite og gjøre med det :S
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 27. september 2008 Ja, må nok bare innse at det er jeg som er mor, og at han er far og at det er en stooooooooor forskjell på det. Besteforeldrene må gjerne låne henne, men syns faktisk de kan gjøre det utenom pappa-helgene. Jeg har ingen familie her, og det hadde vært stas å kommet seg ut en helt vanlig onsdagskveld iblandt...
Leirha Skrevet 27. september 2008 #21 Skrevet 27. september 2008 Jeg syns du overreagerer. Hvofor skal du vite hvor hun er til enhver tid? Du visste hun var sammen med dem, m de var på fjellet eller kommet tidlig hjem så har ikke det noe å si vel? Vær glad at barnet ditt har så gode besteforeldre. Skjønner litt den at du vil at hun skal vær litt med faren også, men ¨det er vel de helgene dattera di får se farmoren og farfaren, og kanskje syns hun det er greit, og kanskje er faren der en del? Uansett så hadde jeg ikke brydd meg så lenge barnet mitt har det bra og er fornøyd. Har vært i samme situasjon, så føler jeg kan uttale meg om hvordan jeg ville reagert.
AneB Skrevet 27. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 27. september 2008 Jeg trenger kanskje ikke vite hvor hun er til enhver tid. Men jeg syns faren bør få vite at hun ikke er på fjellet siden hun tross alt har samværshelg med han. Datteren min er 2 år, hun syns alt er greit. Etterlyser ikke akkurat den eller den andre, desto viktigere at vi voksne regulerer det. Jeg syns det er vanskelig å ikke bry meg når de stadig vekk lyver litt for å få det til å se ut som at han er mer sammen med henne enn han egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå