birrisj05.02.09 Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 EGENTLIG burde det stå takk til mamma, som har gått gjennom et hormonhelvete i 9 mnd, og sprengt sine edle deler for dette skjønne lille nurket, som kan virke GANSKE så stort akkurat i det øyeblikket det skal ut til denne verden! Takk til mamma som har ødelagt huden sin fordi mini tar plass, lagt på seg 10 kilo på ræva og lårene, plagdes med kløe og hemoroider og gud vet hva.. Så hvorfor takker vi pappa egentlig? Hehe
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Ikke helt sikker på hva du snakker om nå? Har du sett en fødselsannonse der noen takker pappaen? Første fødsel var tøff, nummer to var normal, men graviditetene var jo lette som bare det :-) Ikke noe hormonhelvete her heldigvis ;-) Og ingen plager nå i etterkant. Så er glad jeg er kvinne og får gå gravid, syns det virker litt rart for menn å aldri kunne oppleve dette. Er veldig takknemlig for at mannen min har vært med å lage de to nydelige barna våre, har passet godt på meg under graviditet og fødsler, og er med å oppdra dem (graviditet og fødsel er en svært liten del av barnas oppvekst tross alt). Hvorfor skulle man IKKE takke pappa? Regner jo med at pappaene er rimelig takknemlige overfor oss også :-)
Prish Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Interessant... Tanta mi ble gravid med trillinger etter et prøverørforsøk. Dette ble jo litt av et slit etterhvert. Hun måtte ligge i en seng på sykehuset, fikk bare stå opp hvis hun skulle dusje eller gå på do. Hun lå der hele sommeren og litt utover høsten. En dag de krangla, skrek hun til mannen sin : "HVA HAR DU LIKSOM GJORT DA? RONKA I EN KOPP" Trodde jeg skulle le meg ihjel.
birrisj05.02.09 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2008 Mener ikke at pappa ikke er flink altså, og har sett mange annonser med "takk til pappa for god hjelp osv".. og er jo ikke noe galt i å takke han selvfølgelig, men egentlig burde vi selv fått en takk også
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Har ikke sett så mye av den takkinga jeg, kan jo være ulike "tradisjoner" i ulike lokalaviser? Men syns jo vanligvis det er mammaen som får takk jeg. Mange får jo blomster, kort, gaver av mannen osv. Tror de fleste er fullstendig klar over at det er kvinnen som gjør den store jobben i forbindelse med graviditet/fødsel ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå